تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
دکل‌هایی که تنها قد علم کردند؛

سیستان و بلوچستان میراث‌دار قطعی خطوط تلفن

قطعی یک ماهه خطوط ارتباطی اهالی چهار روستای بخش تلنگ شهرستان قصرقند را با مشکلات اساسی روبرو کرده است.
سیستان و بلوچستان میراث‌دار قطعی خطوط تلفن
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، باوجود پیشرفت‌های روزافزون و نیاز جامعه به فناوری‌های نوین هنوز در بسیاری از نقاط سیستان و بلوچستان شاهد عدم آنتن وسرویس دهی اینترنت، نا‌مناسب توسط اپراتور‌های همراه هستیم و مشکلات زیرساختی درحوزه ارتباطات این موضوع به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

آنتن‌دهی موبایل و اتصال به اینترنت از نیاز‌های ضروری مردم است، نبود اینترنت و آنتن گوشی‌ها به یکی از مهم‌ترین مسائل در این منطقه تبدیل شده است، زیراکه در صورت بروز هرگونه حادثه اطلاع‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود و نتیجه آن امدادرسانی دیرتر و رخ دادن فاجعه است.

تقویت خطوط ارتباطی همواره یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم بوده است، دسترسی به اینترنت در روستا‌ها به دلیل دور بودن از مناطق شهری و کمبود امکانات مختلف، وجود مشکلات فروان همچون صعب‌العبور بودن مسیر‌ها در دسترس نبودن وسایل حمل و نقل عمومی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اهالی چهار روستای کچل، بوندی، توکدن و سنی بازار بخش تلنگ شهرستان قصرقند به‌علت قطعی سایت ایرانسل توکدن، نمی‌توانند از گوشی موبایل استفاده کنند تلفن‌های همراهی که مردم را همراهی نمی‌کنند، این سایت با قطعی قریب به یک ماه گریبانگیر مردم شده و ساکنان روستاها‌ی تلنگ با محروم بودن از این خدمات اوقات خود را با کلافگی سپری می‌کنند.

یکی از شهروندان در خصوص قطعی ارتباط یک ماهه چهار روستای بونگی، توکن، کوکتل و سنی بازار که یک ماه به طول انجامیده به خبرنگار ما گفت: قطعی‌های مکرر در بخش تلنگ یک امری عادی برای متولیان شده است و هیچ گونه اقدام اساسی برای رفع این معضل صورت نمی‌گیرد و متأسفانه توجهی به این موضوع نمی‌شود.

وی در رابطه با اقدامات مسئولان افزود: این موضوع چندین بار به مخابرات چابهار و استان اعلام شده است و با وجود این که این مشکل در کل شهرستان همواره وجود داشته مخابرات جوابگو نبوده است.

بخش تلنگ همیشه با قطعی خطوط ارتباطی درگیر است

اکبر پاینده، بخشدار تلنگ در پی قطعی ارتباط خطوط مخابراتی و اینترنت قصرقند، در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: روستا‌های بخش تلنگ همیشه در سال‌های گذشته با قطعی خطوط ارتباطی درگیر بوده و به همین منظور در سال گذشته در این منطقه دکل ایرانسل احداث شده که به مرحله نهایی نرسیده اما به صورت موقت راه‌اندازی شده است.

وی افزود: با این وجود همچنان قطع ارتباط هم وجود دارد و با توجه به اینکه این موضوع را با سرپرست ایرانسل نیز در میان گذاشته‌ایم باز هم به دلیل نوسانات خطی و افت ولتاژ، خطوط ارتباطی قطع و وصل می‌شود.

افت ولتاژ برق و سوختن قطعات برقی دلیل قطعی خطوط ارتباطی بخش تلنگ بود

مصطفی بزی، سرپرست نگهداری سایت ایرانسل در سیستان و بلوچستان با اشاره به قطع و وصل شدن این سایت در بخش تلنگ و چند روستای تحت پوشش آن بیان کرد: سایت تلنگ به دلیل افت ولتاژ برق منطقه و سوختن قطعات برقی قطع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برق منطقه دشتیاری و چابهار نیز به دلیل افت ولتاژ زیاد و شرجی بودن هوا و سولفاته زدن اتصالات برقی قطع می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: با دست به دست هم دادن همه این عوامل در منطقه و سوختن قطعات برقی به دلیل افت ولتاژ ما برای ریکاوری کردن سایت تلنگ و رضایت مردم، قطعات مورد نیاز را از مرکز استان به جنوب ارسال کردیم.

بزی اذعان کرد: با قطع کردن یکی از سایت‌های مرکز استان و همکاری دهیار تلنگ، بخشدار منطقه و همچنین مشارکت اداره برق و اتصال انشعاب اصلی برق به سایت در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال جاری موفق به وصل کردن سایت شده و مشکل حادی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سایت‌هایی که در جنوب استان وجود دارد با این مشکل روبرو هستند، اظهار کرد: در منطقه کالبر نیز سایت ایرانسل با مشکل مشابهی مواجه شده بود که با همکاری بخشدار منطقه و رئیس اداره برق موفق به رفع این مشکل شدیم.

مسئول سایت ایرانسل گفت: مشکل اصلی جنوب سیستان و بلوچستان خصوصاً منطقه چابهار افت ولتاژ برق بوده و هر مشکل دیگری از جمله تعویض قطعات سوخته، تعمیر قطعات معیوب و... داشته باشد در کمتر از ۱۲ الی ۲۴ ساعت برطرف می‌شود.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcj8yevmuqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما