تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
ائمه جمعه سیستان گفتند: ادعای طالبان در خصوص نبود آب کاملاً واهی است و دشمن به دنبال خالی‌شدن مرزهای استراتژیک است.
ادعای طالبان در خصوص نبود آب کاملاً واهی است/ دشمن به دنبال خالی‌شدن مرزهای استراتژیک از سکنه است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حجت‌الاسلام عزیزی امام‌جمعه شهرستان زابل در خصوص حقابه سیستان بیان کرد: حاکمان افغانستان مأمور هستند که به ما آب ندهند و این مسئله را همگان باید جدی بگیرند، سد کجکی و سد کمال خان و امروزه سد بخش آباد که در حال ساخت است به دستور چه کسانی است؟

وی افزود: افغانستان اختیاری ندارد که بخواهد آب را به ما بدهد، ما معتقدیم آنها که امروز آب را به روی مردم سیستان بسته‌اند کسانی هستند که مزدور استکبار جهانی هستند و مأمور به این کار هستند.

امام‌جمعه زابل تصریح کرد: ادعای طالبان مبنی بر اینکه آبی موجود نیست کاملاً واهی است و این مسئله را خودشان هم می‌دانند، کارشناسان و مردم هم می‌دانند، چرا که سال آبی که در اواخر آن هستیم سال پر بارشی بود و گواه آن هم اسناد و تصاویر است.

وی ادامه داد: طالبان نمی‌خواهند به ما آب بدهند و اراده‌شان بر این است که آب را رها نکنند به دلیل اینکه اربابان آنان معتقد هستند که ایران را تحت‌فشار قرار دهند.

ادعای طالبان کاملاً واهی است
حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: آنچه که برنامه‌ریزی‌شده در اتاق فکر استکبار و انگلیس این است که برای جمهوری اسلامی چالشی را در شرق ایجاد کنند و ما را وارد یک چالش سنگین امنیتی جدید کنند، تا دیروز اشرف غنی مأمور به این کار بود و چون عنصر ضعیفی بود جابه‌جا شد و به‌جای او طالبان آمده‌اند و امروز آنان مأمور به این کار هستند.

وی با اشاره به اینکه موضعی که آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور ما گرفت موضع کاملاً درستی بود، تصریح کرد: ما باید بااقتدار برخورد کنیم حضرت آقا هم در سخنان اخیر خود دیپلماسی التماسی را نفی فرمودند و باید با دیپلماسی مقتدر پیش برویم.

در حوزه دیپلماسی باید مقتدرانه پیش برویم
امام‌جمعه زابل ادامه داد: آنچه که لازم است باید هم ما و هم ملت شریف افغانستان هوشیار باشیم و بدانیم دشمنان به دنبال ایجاد نفاق و ایجاد دوقطبی‌سازی بین دو ملت هستند، قطعاً موفق نخواهند شد؛ چون ما برادران و خواهران افغانستانی خود را دوست داریم و با آنها قوم‌وخویش هستیم.

عزیزی با اشاره به اقدامات مثبت دولت سیزدهم در مسئله آب در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به لطف خدا دولت سیزدهم اقدامات خیلی خوبی را دارد انجام می‌دهد و نظام جمهوری اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد که سیستان از حیث آب به بن‌بست برسد.

وی گفت: چاه ژرف ادیمی به شبکه شرب وصل شده و این خبر بسیار خوبی است و همچنین بخش عمده‌ای از آب شرب زاهدان از چاه نیمه‌ها جدا شده و بخش دیگری هم به‌سرعت در حال جداسازی است، لذا نظام با تمام توان پای‌کار سیستان است و ان‌شاءالله جمهوری اسلامی مسئله آب سیستان را باعزت و اقتدار حل خواهد کرد.

دشمن به دنبال خالی‌شدن مرزهای استراتژیک از سکنه است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین اشرفیان امام‌جمعه نیمروز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امروز باتوجه‌به شرایط بسیار بحرانی حاکم بر منطقه سیستان خواسته عموم مردم سیستان از نمایندگان و مسئولان انجام وظایف قانونی محوله به آنهاست غالب مشکلات امروز سیستان به‌خاطر سیاسی‌کاری‌ها و ترک فعل‌های گذشته مسئولین مربوطه است.

امام‌جمعه نیمروز تصریح کرد: خواسته مردم از مسئولین در موضوع حقابه استفاده از همه اهرم‌های سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی و در صورت نیاز حتی اهرم نظامی برای بازپس‌گیری حق قانونی آب رودخانه مشترک ایران و افغانستان است.

وی ادامه داد: اگر نیاز باشد تا برای ماندن و بقا مردم در منطقه و مراقبت از تنگه احد جمهوری اسلامی هزینه شود و آب از کشور همسایه خریداری شود قطعاً این اتفاق باید بیفتد.

اشرفیان اظهار کرد: علت عدم تحقق حقابه خوش‌بینی و خوش‌خیالی مسئولین ما به کشور همسایه افغانستان و غفلت از توطئه بزرگ دشمن برای خالی‌شدن مرزهای استراتژیک ما از سکنه است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcgwz9qxak93u4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما