تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۹
مسئول باشگاه حامیان تفتان خبر داد:

صعود به قله بلوچ با ارتفاع نزدیک به ۳ هزار متر در خاش

مسئول باشگاه حامیان تفتان گفت: قله بلوچ با ارتفاع ۲ هزار و ۹۵ متر، یکی از قله‌های جذاب و زیبای کوهستان پرآو است.
صعود به قله بلوچ با ارتفاع نزدیک به ۳ هزار متر در خاش
 به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از تفتان ما، عبدالرحیم کوهبان گفت: اعضای این گروه باهدف آشنایی با طبیعت بکر و جذاب کشور و بهره‌گرفتن از ظرفیت و توان و تجربه کوهنوردان استان‌های ایران سربلند و نهادینه‌کردن ورزش کوهنوردی در بین مردمان شهرستان خاش کار صعود به قله‌های بلند و زیبای کشور را در پیش گرفته‌اند.

 وی افزود: علاوه بر تفتان سربلند قله‌های بزرگ و مهمی در کشور وجود دارد که برای نهادینه‌کردن ورزش کوهنوردی و معرفی آنها به مردم استان علی‌الخصوص شهرستان خاش با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت کوهنوردی خاش تلاش می‌کنیم.

مسئول باشگاه حامیان تفتان ادامه داد: باشگاه کوهنوردی حامیان تفتان آمادگی پذیرایی، راهنمایی و همراهی کوهنوردان از سراسر ایران را به قله زیبای تفتان را دارد و بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا کوهنوردانی که برای صعود به قله تفتان می‌آیند بدون هیچ دغدغه‌ای صعود خود را انجام دهند.

 این مسئول عنوان کرد: به‌خاطر احترام به هم‌نوردان و احترام به لباس بلوچی از ابتدای مسیر تا قله کوهنوردان این باشگاه با لباس کوهنوردی صعود خود را انجام داده و در بالای قله در راستای حرمت گذاشتن به اسم زیبای قله کوهنوردان بلوچ لباس محلی بلوچی پوشیدند و عکس یادگاری با قله زیبای بلوچ گرفتند و در هنگام فرود با لباس کوهنوردی صعود را به پایان رساندند.

 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc1xqs42bqem8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما