تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ صندوق محلی در جنوب استان راه‌اندازی شده است تا شرایط اشتغال خانگی و به‌خصوص برای بانوان خانه‌دار بلوچ فراهم شود.
صندوق‌های خرد محلی زمینه‌ساز اشتغال بانوان روستایی در بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از خبرگزاری فارس؛ غلامعلی صمصامی، در جلسه بررسی وضعیت صندوق کارآفرینی، هدف از راه‌اندازی صندوق‌های خرد محلی، توانمندسازی بانوان روستایی و راه‌اندازی زنجیره‌ای برای فروش محصولات آنان است که بتوانند سرمایه‌گذاری مناسب و بدون دغدغه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش صندوق برای راه‌اندازی مؤثر کسب‌وکارهای روستایی اظهار داشت: در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال، ۲۵ صندوق خرد محلی در منطقه بلوچستان راه‌اندازی شد که صندوق کارآفرینی امید برای این تعداد بیش از ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده است.

صمامی با تأکید بر حمایت تسهیلاتی صندوق از انواع مشاغل در روستاهای سیستان و بلوچستان بیان کرد: از این تعداد صندوق خرد محلی، ۱۱ صندوق با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در شهرستان قصر قند تشکیل شده است که برای بیش از ۱۷۰ نفر عضو این صندوق‌های خرد، درآمدزایی شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای تشکیل صندوق‌های خرد محلی در سیستان و بلوچستان، بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی ۱۵۲ صندوق در سراسر استان پرداخت شده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfjxdyxw6dvea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما