تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۶
فرمانده مرزبانی فراجا از انهدام باند بزرگ و سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر و کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر طی ۲ عملیات جداگانه در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
انهدام باند بزرگ قاچاق مواد افیونی در جنوب شرق/کشف بیش از یک تن مواد مخدر
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سردار احمدعلی گودرزی بیان کرد: دریابانان پایگاه دریابانی چابهار با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی دریایی دست یافتند که با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و دریابانان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با تیم‌های گشت‌زنی دریایی و کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، منطقه موردنظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی سیستان و بلوچستان، موفق شدند محموله مواد مخدر را کشف کنند.
 
فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند مواد مخدر را در فرصتی مناسب به‌وسیله یک فروند لنج وارد کشور کنند به‌محض مشاهده دریابانان و به علت حجم زیاد آتش آنان، زمین‌گیر و خود را تسلیم مأموران کردند.
 
وی با اشاره به توقیف یک فروند شناور، اظهار کرد: دریادلان پایگاه دریابانی چابهار در این عملیات موفق شدند چهار قاچاقچی را دستگیر و مقدار ۹۸۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف کنند.
 
سردار گودرزی همچنین به ۲ عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی زابل و زاهدان اشاره کرد و افزود: طی ۲ عملیات جداگانه دیگر پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران توانستند با اشراف اطلاعاتی، مقدار ۶۴ کیلو ۷۰۰ گرم شیشه و ۲۶ کیلوگرم تریاک را در نقطه صفر مرزی از قاچاقچیان کشف کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند، امروز مرزبانان مجاهد بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و اجازه انجام اعمال خلاف قانون را به مخلان نظم و امنیت نمی‌دهند.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdchkvnzi23n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما