تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۴
وزیر کشور گفت: از نظر متخصصان ما در هیرمند آب هست؛ ازاین‌رو حاکمان و مسئولان افغانستان حتماً باید به تعهداتشان عمل کنند.
هیرمند از نظر متخصصان ما آب دارد/ حاکمان افغانستان باید به تعهداتشان عمل کنند
 
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، احمد وحیدی در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در مورد تأمین حقابه هیرمند بیان کرد: در تمام تماس‌ها و جلسات بر حق ایران تأکید کردند و گفته‌اند که برای حل این مسئله تلاش می‌کنند.
 
وحیدی تصریح کرد: طرف مقابل ادعا می‌کند که آب نیست، ولی گزارش‌ها نشان می‌دهد آب هست، مسئولین ذی‌ربط ما به محل بروند و بررسی کنند، اگر آب نبود که ما بحثی نداریم، اما درصورتی‌که آب باشد، در این صورت طبیعتاً باید به وظیفه خودشان در این مورد عمل کنند، از نظر متخصصین ما آب هست فلذا حاکمان و مسئولین افغانستان حتماً باید به تعهداتشان عمل کنند.
 
وی تأکید کرد: به رابطه عمیق دو کشور ارج می‌گذاریم و انتظار داریم طرف مقابل به پیام‌های دوستی صادر شده از جانب ایران احساس مسئولیت و به وظیفه همسایگی، دینی، اخلاقی و قانونی‌شان عمل کنند.
 
وزیر کشور در مورد حادثه شهادت مرزبانان سراوان نیز تصریح کرد: به خانواده شهدا تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم. پاکستان هم در این مورد اظهار تأسف کردند دوستان ما تلاششان این بوده است که با تعامل خوب با دولت پاکستان جلوی این قبیل حوادث را بگیرند، امیدواریم در این مقطع هم مسئولان پاکستان با مسئولان ما همکاری کنند و حتماً آمران و عاملان این جنایت را به مجازاتشان می‌رسانیم.

انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcjxyevxuqemaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما