تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آزادسازی خرمشهر مصداق عینی امداد غیبی خداوند به ملت ایران بود.
آزادسازی خرمشهر از امداد‌های غیبی هشت سال دفاع مقدس بود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون حليمه پیری در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: فتح خرمشهر، از دو جهت حائز اهمیت بود که عبارتند از اینکه با این پیروزی بزرگ، جنگ وارد مرحله تازه ای شد و نیروهای انقلابی و اسلامی با حملات کوبنده خود، مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آوردند و مورد دوم فتح خرمشهر سبب شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری، حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله، به موضع دفاع بیفتند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و سایر قدرت‌های استعماری پیش از این، می‌پنداشتند که عراق خواهد توانست پس از پیروزی بر ایران، جایگزین رژیم دست نشانده سابق و ژاندارم منطقه که با انقلاب اسلامی از میان رفته بود، شود تا حافظ و نگهبان منافع آنان در منطقه شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اما پس از فتح خرمشهر نه تنها اندیشه تصرف ایران غیرممکن شد، بلکه ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت و آن‌ها را وادار کرد که صدام را از سقوط نجات دهند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که به مناسبت فتح خرمشهر، پیام صادر فرمود، اضافه کرد: آن بزرگوار در پیام خودش فتح و آزادسازی خرمشهر و پیروزی‌های یکی پس از دیگری را فقط توسط حضرت حق می‌دانست و در این پیام تاکید می‌کند که نباید نصرت الهی را نادیده گرفته و فراموش کرد. 

پیری ادامه داد: عنایت‌هایی که همواره شامل حال ملت ایران شده و خواهد شد و این عنایت‌ها نیازمند عزم و اراده قوی ملت ایران است. 

وی عنوان کرد: رزمندگان جبهه حق علیه باطل فارغ از دنیای مادی شده، جان خود را کف دست گرفته و با روحیه شهادت‌طلبی گام در میدان نبرد برای یاری رساندن به اسلام و مسلمین نهادند و به همین دلیل خداوند امدادهای غیبی خود را شامل ملت ایران کرد و در عین ناباوری و پس از بیست و چهار روز جنگِ شبانه‌روزی، خونین‌شهر را از زیر چکمه‌های بعثی‌های جنایتکار بیرون می‌آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر مصداق عینی امداد غیبی خداوند به ملت ایران بود در حالیکه کشورهایی مانند آمریکا، شوروی سابق، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی اعلام کرده بودند که بازپس‌گیری خرمشهر، محال است و به هیچ وجه امکان پس‌گیری آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: همچنین که صدام اعلام کرده بود در صورت فتح خرمشهر، کلید بصره را تقدیم ایران می‌کند. اما با این حال و در عین ناباوری رزمندگان با عنایت حضرت حق، پیروز می‌شوند.

پیری تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره فتح خرمشهر که فرمودند: «هرجایی که ما نمایشی از تقوا دیدیم، همین اثر را هم دیدیم، فتوحات میدان جنگ، همین طور بود.خرمشهر، با تقوا به دست آمد، به وسیله‌ی تقوا و اتکال به خدا بود که دشمن در جنگ هشت ساله شکست خورد، هیچ شکستی، فضاحت بارتر از شکستی که دشمن در جنگ هشت ساله خورد نیست، اینها، مبالغه نیست، ادامه داد: بارها این نکته را عرض کرده‌ایم که اگر شرق و غرب، اروپا و ناتو و ورشو، ارتجاع منطقه و همه و همه، پول و سلاح و تبلیغات بریزند، برای این که یک قسمت از کشور را جدا کنند، یا دولت را ساقط کنند، یا جمهوری اسلامی را از بین ببرند و بعد از هشت سال نتوانند، این بزرگترین شکست آن‌هاست و ما با تقوا توانستیم این پیروزی را به دست بیاوریم؛ بعد از این هم همین طور است».

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcee78zojh8pfi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما