کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​کارشناس مسائل سیاسی؛

سوم خرداد یک حماسه ملی است

3 خرداد 1402 ساعت 7:15

کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور مردم در دفاع از انقلاب و مقاومت ستودنی آنها باعث فتح خرمشهر و پیروزی در مقابل دشمنان شد.


به گزارش پایگاه خبری عصر هامون؛ سعید شهری در گفتگو با پایگاه خبری چهاربهاران، بیان کرد: اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی لذا به حق می‌توان گفت پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه‌ها است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند خرمشهرها در پیش داریم، تصریح کرد: با این منطق، امکان آزادسازی همه دنیای تحت سلطه استکبار، امکان آزادسازی فلسطین و امکان اینکه هیچ ملتی مستضعف نباشد، وجود دارد.

وی ادامه داد: هر ملتی که دارای این منطق باشد و تمام تلاش و مجاهدت خود را به کار گیرد و به خدا توکل کند، قطعاً مرعوب قدرت نظامی، مالی، تبلیغاتی و سیاسی قدرت‌ها نخواهد شد.

شهری خاطرنشان کرد: بدون شک آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی از بُعد معنوی، سیاسی، نظامی و دفاعی در دوران دفاع مقدس بود. حضرت امام (ره) نیز از همین جهت فرمودند که «خداوند خرمشهر را آزاد کرد»، این اوج اعتقاد به سنت و نصرت الهی برای رزمندگان مخلص بود که نحوه رفتار دنیا را در اوج قدرت رزمندگان در بُعد سیاسی و نظامی تغییر داد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در ایام جنگ پس از اجرای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، موازنه قدرت در جبهه نبرد تغییر یافت به‌گونه‌ای که ابتکار عمل به دست رزمندگان اسلام افتاد و توانایی ماشین جنگی صدام که از حمایت‌های همه‌جانبه مالی، نظامی و اطلاعاتی گسترده امریکا، شوروی و ارتجاع عرب برخوردار بود، مورد تردید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در زمان حال نیز معلوم شده است تا زمانی که «مقاومت» هست پیروزی بر زیاده‌خواهی‌های سلطه‌گران و استعمارگران وجود دارد.

شهری اظهار کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری به روند تحولاتی که منجر به تضعیف آمریکا و غرب شده اشاره کرده و با تأکید بر اینکه خرمشهرها در پیش است، یعنی اینکه که نظم نوین جهانی بر اساس انتقال قدرت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی از غرب به شرق و گسترش ایدئولوژی مقاومت و جبهه‌های آن در حال شکل‌گیری است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160751

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160751/سوم-خرداد-یک-حماسه-ملی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir