ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> سوم خرداد مهم‌ترین واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی بود | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۷
کارشناس سیاسی گفت: سوم خرداد یكی از مهم‌ترین وقایع در طول تاریخ انقلاب اسلامی و مهم‌ترین نبرد رزمندگان اسلامی در دوران دفاع مقدس بود.
سوم خرداد مهم‌ترین واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی بود
مجتبی قزاق میری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از بزرگترین عملیات‌های نظامی در طول تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود، بیان کرد: فتح خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی بزرگ ایران بر دشمن بود كه قدرت واقعی جمهوری ایران اسلامی و پوشالی بودن دشمن را به جهانیان نشان داد و همواره آن را یک معجزه از سوی خداوند عنوان می‌شود.

وی افزود: آزادی خرمشهر را باید مرهون رشادت‌های رزمندگان خدا باوری دانست که آرمان‌های انقلاب اسلامی و توصیه‌های بنیان‌گذار انقلاب را سرلوحه قرار دادند و با مزد و پاداشی جاودانه با دستان پر به دیدار حق شتافتند.

کارشناس سیاسی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نمونه بارز از قدرت وحدت، همبستگی و انسجام مردمان سراسر ایران است، تصریح کرد: فتح خرمشهر برای دشمنان انقلاب اسلامی غیر قابل باور بود و تمام ابر قدرت‌های جهان برای مبارزه با ایران، عراق را تا دندان مسلح کرده بودند که این امر با رشادت رزمندگان اسلام رو به رو شد.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر نشان داد که‌ ایمان و اخلاص همواره در برابر قدرت تمام جهان پیروز است و عبرت‌ها و آموزه‌های این فتح می‌تواند بسترساز فتح سنگر‌های جدید برای رسیدن به عصر ظهور باشد که تنها راهکار در برابر توطئه دشمنان مقاومت و‌ایستادگی است.

قزاق اذعان کرد: یادآوری رویداد‌ها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و بازخوانی رخداد‌ها و حوادث عبرت‌آموز آن دوران می‌تواند، صیانت از این ثروت ناب ملی را تضمین و نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی به ویژه نیرو‌های مسلح را از تردید‌ها و غفلت‌های راهبردی بر حذر دارد.

وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر در سطح بین‌المللی تأثیر زیادی گذاشت، گفت: پس از پیدایش وضعیت جدید و بیرون راندن متجاوزان از خرمشهر، برتری سیاسی نظامی ایران در برابر عراق مطرح شد و مسیر جنگ نیز تغییر یافت.

کارشناس سیاسی تغییر توازن سیاسی نظامی به سود ایران، به دست گرفتن ابتكار عمل توسط نیرو‌های ایران، تقویت روحیه مردم ایران، تقویت روحیه شهادت طلبی و بازگشت امنیت برای مناطق جنوب را از مهم‌ترین نتیجه پیروزی خرمشهر دانست.

قزاق خاطرنشان کرد: بی‌تردید بازخوانی و ترسیم رویداد سرنوشت‌ساز فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز و آینده‌گان به ویژه حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان این مرزو بوم در آن مقطع تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با دشمنان نظام خواهد کرد.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcbsgb8srhb0zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما