تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۳۴
نماینده ولی‌فقیه در پایگاه دریایی سپاه چابهار:

سوم خرداد به معنای ایثار و مقاومت آن هم با دست‌خالی است

نماینده ولی‌فقیه در پایگاه دریایی سپاه چابهار گفت: توکل به خداوند و استفاده از اصل غافلگیری باعث پیروزی بر دشمن بعثی شد.
سوم خرداد به معنای ایثار و مقاومت آن هم با دست‌خالی است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون؛ حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده خطیر در گفتگو با خبرنگار چهاربهاران بیان کرد:
در درجه نخست «توکل به خدا» و «شجاعت» رزمندگان اسلام مهم‌ترین عامل آزادسازی خرمشهر بود. علاوه بر این «غافلگیری» از برجسته‌ترین دلایل پیروزی رزمندگان در این عملیات به شمار می‌رفت، چرا که دشمنان انتظار حمله نیروهای ایرانی را در آن برهه زمانی نداشتند و تصور می‌کردند که این عملیات پس از عملیات فتح‌المبین و حدود چهار ماه آینده اتفاق خواهد افتاد. 

وی افزود: ازاین‌رو سنگرهایی که عراقی‌ها به سفارش ایتالیا برای این مبارزه تدارک دیده بودند در زمان حمله نیروهای خودی خالی و دست‌نخورده بود که باعث تعجب رزمندگان ایرانی در آن مقطع شد؛ بنابراین «غافل‌گیری زمانی» را می‌توان به‌عنوان اصلی‌ترین رمز موفقیت عملیات آزادسازی خرمشهر به‌حساب آورد که در کنار شجاعت و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام، نام ایران را در سراسر جهان طنین‌انداز کرد.

 حسن‌زاده اظهار کرد: رمز ماندگاری سوم خرداد در چیست؟ آیا در این است که در این روز توانستیم خرمشهر را بعد از ۵۷۸ روز از اشغال دشمن بعثی خارج کنیم یا اینکه رزمندگان سلحشور اسلام موفق شدند بسیاری از متجاوزان عراقی را به هلاکت رسانده و ۱۹ هزار نفر از آنان را به اسارت درآورند؟ شاید همه اینها جزو مکمل‌های ارزشی این روز باشند، اما سوم خرداد به‌خاطر آنکه دربردارنده یک پیام بزرگ برای جهانیان و به‌خصوص نسل آینده ایران است، دارای ارزش است و آن پیام "ایثار و مقاومت آن هم با دست‌خالی" است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین راه برای پیروزی بر دسیسه‌های دشمن مسیری است که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کردند و در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دانشگاهیان است، علم و فناوری و به‌ویژه دانشگاه‌ها در شرایط فعلی نقش اساسی دارند و در دفاع مقدس نیز همین‌طور بود و دانشگاهیان و فرهیختگان در ساخت تجهیزات و تسهیلات و امور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کمک شایانی کردند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: راه دیگر برای پیروزی بر دشمنان در جنگ اقتصادی که با حربه تحریم ایران به راه‌انداختن عمل به اقتصاد مقاومتی است، اساس اقتصاد مقاومتی بر پایهٔ تولید کالا و جلوگیری از تورم است.

وی افزود: قوت و قدرت روحی و معنوی و اتصال به قدرت لایزال الهی در همه زمان‌ها چه در اعصار گذشته تابه‌حال همیشه بر تمام نیروهای زمینی و مادی پیروز شده، به‌عنوان‌مثال می‌توان به جنگ بدر و احد در زمان پیامبر اشاره کرد، در همین فتح خرمشهر چه کسی فکرش رو می‌کرد که عراق باآن‌همه استحکامات تجهیزات از نیروهای غیرمنسجم ایران شکست بخورد، اینجاست که انسان به این حرف حضرت امام می‌رسد که واقعاً «خدا خرمشهر را آزاد کرد».

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: پیروزی رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس به نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس تبدیل شد.
این پیروزی موازنه جنگ را به نفع ملت ایران تغییر داده و پس از آن دشمن بدون دستاورد به ادامه جنگ پرداخت و حتی برخی‌ها از آتش‌بس سخن گفتند، این پیروزی شروع تغییر موازنه قدرت از جریان سلطه و استعمار به سرکردگی آمریکای جهان‌خوار به نفع جریان مقاومت است.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر که با هدایت و رهبری حضرت امام و مجاهدت همه‌جانبه مردم معادله نظام سلطه را بر هم زد و تبدیل به حماسه دفاع مقدس ملت ایران گردید، این حماسه که در پی آن اعتمادبه‌نفس مردم، احیای سازمان نظامی ایران، ایجاد بزرگ‌ترین کادر فرماندهی جنگ‌های کلاسیک و پارتیزانی تاریخ خاورمیانه به نام نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در کنار سازمان نظامی ارتش، دسترسی به جنگ‌افزارهای پیچیده و برخورداری از سازمان هوا - فضا و جنگ الکترونیک، دو نیروی هوایی، دریایی و زمینی و ده‌ها هزار کادر ورزیده، مهم‌ترین پدیده نظام دفاعی ایران را شکل داد که این قدرت به محور مقاومت در منطقه بر علیه نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل انتقال پیدا کرد.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر و بیرون‌کردن دشمن از خاک جمهوری اسلامی در فتح خونین‌شهر، ثابت کرد که ایران اسلامی می‌تواند اراده سیاسی و نظامی خود را بر دنیا تحمیل کند امروز دشمن در تمام ابعاد نظامی از تفکر نظامی‌های جمهوری اسلامی شکست‌خورده است، با مددهای غیبی که خداوند در قرآن می‌فرماید «آن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُركُم وَیُثَبِّت أَقدامَكُم» که تابه‌حال شامل حال ملت ایران کرده است توانسته نظم نوین جهانی غرب را به هم بریزد و خود به فکر ایجاد نظم جدیدی با محوریت تمدن نوین اسلامی است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdkz0f5yt0956.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما