کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

عملیات آزادسازی خرمشهر نشان داد ملت ایران می‌تواند اراده خود بر علیه دشمن را عملیاتی کند

3 خرداد 1402 ساعت 8:31

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر نشان داد ملت ایران وقتی اراده کند پیروز میدان خواهد بود.


حسینعلی شهریاری در گفتگو با عصر هامون، با گرامی‌داشت سوم خرداد سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس رژیم بعثی عراق با تمام تجهیزات و نیروها خرمشهر را اشغال کرده بود و کار به جایی رسید که حتی نام محمره را هم برای خرمشهر انتخاب کرده بود و مدعی بود که این شهر جزو خاک عراق شده است.
 
وی با بیان اینکه حضرت امام در همان روز اول دستور دادند که خرمشهر را باید آزاد کنید افزود: تمام نیروهای مردمی و نظامی از سراسر کشور بسیج شدند و باایمان، عزم و اراده جدی با دستوری که حضرت امام داد توانستند خرمشهر را آزاد کنند.
 
نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: وقتی خرمشهر آزاد شد حضرت امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در واقعیت هم همین بود چرا که رزمندگان ما با دست‌خالی و تنها باایمان و اراده در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق ایستادگی کرند.
 
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بسیاری از کشورها رژیم بعثی صدام را پشتیبانی می‌کردند و کمک‌های نظامی زیادی به او کردند؛ اما جمهوری اسلامی با کم‌ترین امکانات و بدون کمک هیچ کشوری، حتی کشور شوروی سابق حاضر نشد به ما سیم‌خاردار بدهد؛ اما ایمان، همت و اراده رزمندگان و تدبیر امام راحل ایران اسلامی در این جنگ بدون حتی اینکه یک وجب از خاک کشور به اشغال دشمن در بیاید به پیروزی غرورآفرین رسید.
 
 
وی با اشاره به اینکه در عملیات آزادسازی خرمشهر شهدای زیادی را تقدیم کردیم تصریح کرد: در این عملیات جمهوری اسلامی بسیاری از تجهیزات و امکانات نظامی عراق را منهدم و بسیاری از نیروهای عراقی نیز اسیر شدند.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پیروزی غرورآفرین رزمندگان ما در عملیات آزادسازی خرمشهر نشان داد ملت ایران وقتی اراده کند پیروز میدان خواهد بود هر چقدر هم که دشمن قوی و مجهز باشد.
 
وی ادامه داد: جان‌فشانی‌های رزمندگان ما اعم از مردم، نیروهای سپاه و ارتش و بسیج و همچنین انسجامی و وحدتی که بین مسئولین جمهوری اسلامی در اداره کشور و جنگ قرار داشت منجر به فتح خرمشهر شد.
 
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که امروز کسی جرئت نمی‌کند به ما حمله نظامی داشته باشد اظهار کرد: امروز دشمن از طریق مسائل فرهنگی، اعتقادی و معیشتی به دنبال ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی است و تمام همت و تلاش خود را بر این قرار داده است تا عزم و اراده ملت را تضعیف کند.
 
شهریاری ادامه داد: دشمن در این زمینه خیلی سرمایه‌گذاری کرده و می‌کند که می‌طلبد در این زمینه همه مسئولان و مردم هوشیار باشند و مراقبت کنند.
 
وی در خصوص مسائل اقتصادی و معیشتی موجود در کشور گفت: دشمن در تلاش است تا مشکلات معیشتی برای مردم به وجود آورد که دراین‌خصوص اولاً باید دولت مردان ما درست عمل کنند و برنامه‌ریزی‌های دقیق و به‌موقع در این زمینه داشته باشند و مجلس هم باید به وظیفه ذاتی که دارد با تصویب قوانین به دولت کمک کند.
 
 انتهای خبر/ س


کد مطلب: 160767

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160767/عملیات-آزادسازی-خرمشهر-نشان-ملت-ایران-می-تواند-اراده-خود-علیه-دشمن-عملیاتی-کند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir