کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مراسم محوری بزرگداشت فتح خرمشهر مطرح شد؛

سوم خرداد جلوه زیبا از انقلاب اسلامی ایران

3 خرداد 1402 ساعت 12:31

فرماندار سراوان گفت: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از جلوه‌های زیبا و مهم‌ترین موضوعات انقلاب اسلامی است که رزمندگان اسلام مقابل رژیم بعث عراق که تا دندان مسلح بود به پیروزی رسیدند و خرمشهر را از اختیار و اسارت آن آزاد کردند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از  شستون؛ صبح امروز مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، سران طوایف، دانشگاهیان، بسیجیان و مردم ولایی و انقلابی سراوان در سپاه شهرستانی سراوان برگزار شد.


اختلاف افکنی میان مذاهب و اقوام امید دشمن برای ضربه زدن به نظام
سردار احمد مالدار فرمانده سپاه شهرستانی سراوان در حاشیه این مراسم ضمن خیرمقدم و پاسداشت یاد و خاطره شهدا، بیان کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا سالروز فتح خرمشهر را جشن بگیریم.

وی افزود: این رخداد را بهانه ای برای گردهمایی و یادآوری رشادت‌های دلاورمردان رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس که مقابل دشمن تا دندان مسلح چگونه به پیروزی رسیدند قرار می دهیم.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان گفت: در آن زمان سلاح‌های خیلی ابتدایی داشتیم و دفاع جانانه انجام دادیم و نیروهای جبهه اسلام نا امید نشدند اقدامات اطلاعاتی و نظامی انجام دادند و همه در کنار هم در مقابل دشمن ایستادیم و در حماسه ای قهرمانانه منجر به فتح خرمشهر شد.

مالدار خاطر نشان کرد: می‌شود در مقطع کنونی با توجه به رشد تکنولوژی و توطئه‌های دشمن خرمشهرها را فتح کنیم، دشمن هر روز با توطئه و ترفند جدیدی ورود می‌کند چرا که از تحریم‌ها به بن بست رسیده و راه‌ها و روش‌های دیگری را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران در پیش گرفته است.  

وی تصریح کرد: دشمان از کوچک‌ترین موضوعات و اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد درتلاش است که آشوب به پا کند، امرزو به اختلاف افکنی میان مذاهب، اقوام و مردم امید بسته اما با وحدت و همدلی که میان ملت بصیر ایران وجود دارد نمی‌تواند از این موضوع بهره ببرد.

فرمانده سپاه شهرستانی سراوان گفت: در سطح شهرستان نیز همدلی، وحدت و یکپارچگی وجود دارد که امید داریم در جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات جامعه ادامه داشته باشد.

مقاومت و بصیرت لازمه مقابله با دسیسه دشمن
سعید تجلیلی فرماندار سراوان بیان کرد: جوانان دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را لمس نکردند لذا امروز ما وظیفه داریم نسل جدید که نسل وفادار، با بصیرت و باهوش هستند از توطئه‌های آخرزمانی که از شرق و غرب برما وارد می‌شود به بصیرت خود بیافزایند و محافظت و مقاومت کنند تا توطئه‌ها کارساز نباشند.

وی افزود: بعد از گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران به رهبری امامین انقلاب کشوری هستیم که امروز اقتدار و عزت داریم، معادلات دنیا را تعیین می‌کنیم، در بسیاری از وقایعی که در منطقه اتفاف رخ می‌دهد بدون حضور ایران معنی ندارد.

فرماندار سراوان با بیان اینکه امروز استکبار جهانی از حضور ایران احساس خطر می‌کند، ادامه داد: سوم خرداد سال ۱۳۶۱ یکی از جلوه‌ها و مهم‌ترین و زیباترین موضوعات انقلاب اسلامی است در این روز شهر مقاوم خرمشهر پس از ۳۵ روز پایداری مقابل جبهه خصم که شاید بگویند جنگ ایران و عراق اما می‌گویم جنگ ایران و دنیا، همه دنیا در برابر ایران اسلامی تا دندان مسلح و با همه تجهیزات و امکانات جنگ را آغاز کرد، آزاد شد.

تجلیلی اضافه کرد: پس از ۵۷۸ روز و ۱۹ ماه متوالی توسط رزمندگان اسلام خرمشهر (خونین شهر) فتح شد و بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد، کار بسیار بزگی بود مقاومت مردم خرمشهر چرا که مردم این شهر داوطلبانه بدون آمادگی قبلی مردانه مقابل دشمن ایستادند و از خونین شهر دفاع کردند.

وی خاطر با بیان اینکه سوم خرداد فتح خرمشهر آینه نمایی از تاریخ و جعغرافیای دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: ملت ایران آگاهانه، شجاعانه و مظلومانه مقابل ایادی استکبار ایستادند. در جریان آزاد سازی خرمشهر ۱۶ هزار نیروی بعثی کشته شدند و ۱۹ هزار به اسارت نیروهای رزمنده دفاع مقدس در آمدند، ضربات سنگینی به توان رزمی و روحیه به نیروهای نظامی عراقی زده شد، در جریان عملیات بیت المقدس۶ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم، ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از عزیزان ما در مجموعه سپاه و هزار و ۸۶ شهید از نیروهای ارتش شهید و ۲۴ هزار نفر نیز مجروع شدند.

فرماندار سراوان بیان کرد: پس از فتح در مسجد جامع خرمشهر نماز اقامه شد و خبر پیروزی رزمندگان اسلام بحث آزاد سازی خرمشهر پخش شد، مردم غرق در شادی و سرور شدند و الله اکبرگویان این پیروزی را تبریک گفتند. نتیجه مقاومت این بود و چیزی که امروز نیاز داریم همین اتفاق و همدلی و غیرت است. مردم در زمان جنگ تحمیلی با همدلی، یک صدا و دست‌های گره کرده مقابل دشمن ایستادگی کردند.

امریکا و اسرائیل دلسوز ما نیستند
تجلیلی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها و بارها اشاره فرموده‌اند که در ایام فعلی ما خرمشهرها و سوم خردادها در پیش داریم، در سال گذشته چه اتفاقاتی در کشور افتاد، دشمن با تمام توان و امکانات و آنچه که داشت در معرکه ایران اسلامی آورد افراد را زیادی برای ساقط کردن نظام اجیر کرد شاید از برکات این اتفاقات افتاد برخی‌ها قربال شدند و یا افرادی که قاچاقی سوار قطار انقلاب شده بودند پیاده شدند.

وی اذعان کرد: به هر حال این ایام یادآور مسائل و حوادث بسیار مهمی است که باید در همه اوصاف در کنار هم باشیم، امریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنها دلسوزان ما نیستند، انقلاب اسلامی پیشرفت‌های فراوانی داشته است امروز در منطقه دولتی مردمی و حامی محرومان بر سرکار است، امروز اتفاقات بسیار عظیمی در سطح منطقه رخ داده و ایران اسلامی قراردادهای مهم بین المللی را منعقد می‌کند.

فرماندار سراوان تصریح کرد: امروز ما در دنیا عزت داریم و معادلات مختلف دنیا بدون حضور ایران رنگ و بویی ندارد و شکر گذار این عزت هستیم که لطف و عنایت خداوند متعال و به برکت خون شهدا به دست آمده و باید این روز را پاس بداریم و حافظ دستاوردهای انقلاب و نظام باشیم و در تمام ایام در رکاب ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

و در پایان نیز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر رژه موتوری و خودرویی در سطح شهر برگزار شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160785

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160785/سوم-خرداد-جلوه-زیبا-انقلاب-اسلامی-ایران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir