تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۶
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار خبر داد:

تسهیل واردات ته لنجی در چابهار

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: واردات ته لنجی در چابهار برای تشویق ملوانانی که بیش از ۲ ماه در دریا بودند تسهیل می‌شود تا نیازهای آنها تأمین و حداقل این مشوق خستگی دریا روی آنها برطرف کند.
تسهیل واردات ته لنجی در چابهار
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از ایسنا؛ جواد سپاهی بیان کرد: در سه استان ساحلی نظیر هرمزگان، بوشهر و اهواز سال‌ها برای واردات ته لنجی (کالای ملوانی) هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما واردات این کالاها برای مردم ساحل‌نشین بلوچستان ممنوع بود که این خود گلایمندی‌های را ایجاد کرده بود.

وی بیان کرد: با چند دهه پیگیری و به‌ویژه پیگیری‌های استانداری و فرمانداری چابهار طی یک سال گذشته و انعکاس مشکلات صیادان و ملوانان به مسئولان ذی‌ربط توانستیم این کار را برای ملوانان تسهیل کنیم؛ ولی همچنان مشکلات و سخت‌گیری‌های از سوی گمرک و بنادر و دریانوردی وجود دارد که امیدوارم موانع برطرف و امور تسهیل شود.

وی ادامه داد: اینکه یک استان از ته لنجی برخوردار باشد و یک استان دیگر ساحلی سخت‌گیری شود زیاد خوب نیست و نارضایتی ایجاد می‌کند.

خبری خوش برای ملوانان چابهاری با جانمایی محل خروج کالای ملوانی از اسکله شهید کلانتری چابهار
فرماندار چابهار گفت: معاون امنیتی و انتظامی استانداری و مدیرکل گمرک بررسی و جانمایی محل خروج کالای ملوانی بندر شهید کلانتری شهرستان چابهار را  انجام داده‌اند که از زحمات همه آنها تشکر می‌شود.

وی گفت: ایجاد و راه‌اندازی خروج کالای ملوانی از اسکله کلانتری بستری مناسب برای ایجاد اشتغال بیشتر و درآمد بهتر برای ملوانان خواهد بود.
وی افزود: امیدوارم بتوانم مطالبه و آرزوی دیرینه ملوانان شهرستان چابهار محقق شود و مشکلات آنها روزبه‌روز کمتر شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار تصریح کرد: ملوانانی که دو ماه در دریا هستند می‌توانند هر لنج تا ۳۰ نیسان وانت‌بار کالای ملوانی (ته لنجی) وارد کنند.

سپاهی گفت: با هماهنگی شهردار و شورای اسلامی شهر هماهنگی لازم انجام شده تا مکانی برای عرضه و فروش کالای ملوانی در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند اجناس شامل مواد غذایی و لوازم ضروری زندگی را از آنجا خریداری کنند.

طبق قانون «کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند» و بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می‌تواند ۶ بار کالا به میزان یک هزار و ۵۰۰ دلار با خود وارد کند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfcxdyvw6dvea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما