تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
رئیس سازمان‌ محیط‌زیست مطرح کرد:

افغانستان مکلف به تامین حقابه ایران است

رئیس سازمان‌ محیط‌زیست دررابطه‌با آخرین پیگیری‌ها در حقابه هیرمند گفت: چون افغانستان کشور همسایه است سعی داریم در قالب رایزنی‌های طرفین، کار را به انجام برسانیم.
افغانستان مکلف به تامین حقابه ایران است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از مشرق؛ علی سلاجقه، صبح امروز (چهارشنبه سوم خرداد) در حاشیه جلسه هیئت دولت در رابطه‌با آخرین پیگیری‌ها در حقابه هیرمند با بیان اینکه این حق ایران در مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های مربوطه در سطح دنیا قابل‌پیگیری است، و چون افغانستان کشور همسایه است سعی داریم در قالب رایزنی‌های طرفین، کار را به انجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور در سفر به استان سیستان و بلوچستان این موضوع را به‌صورت جدی مطالبه کرد، ادامه داد: ما حق حیات مردم خود را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کنیم و جمهوری اسلامی ایران مدافع ملت خود است.

رئیس سازمان‌ محیط‌زیست خاطرنشان کرد: امید است هیئت حاکمه افغانستان این پیام را به‌خوبی دریافت کرده باشد هرچند در بیانیه اول که وزارت امور خارجه‌ این کشور منتشر کرد موضوع تا حدود مسالمت‌آمیزی مطرح شد.

سلاجقه در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است مذاکراتی بین ایران و هیئت حاکمه افغانستان برگزار شود، بیان کرد: قرار بود بنده با هیئتی یک نشست برگزار کنم؛ اما کار به وزارت نیرو سپرده شد درهرصورت در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهیم شنید.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcf1xdytw6dvea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما