تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۴
در مسیر سربازی ولایت، مطیع محض باشیم که شرط اساسی پیروزی و نصرت الهی است.
فتح خرمشهر نصرت الهی و فتح ارزش هاست
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از پهره، حجت‌اله صادقی، عضو هیئت علمی دانشگاه در یادداشتی نوشت: ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ وَأَن لَّوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُم مَّاءً غَدَقًا: زیباترین تعبیر را در رابطه با فتح خرمشهر امام راحل( رضوان الله تعالی علیه) فرمود: آن‌جا که خبر غرور آفرین فتح خرمشهر به او می‌رسد با طمانیه همیشگی بر خاسته از سیرت الهی می‌فرماید: خرمشهر را خدا آزاد کرد!

فتح خرمشهر، نصرت الهی و ثمره مقاومت در جبهه حق، علیه باطل و فتح ارزش هاست!

مصداق زیبایی از آیه کریمه مذکور و وعده الهی است که اگر بر طریق حق مقاومت کنید ثمره آن طعم شیرین نصرت الهی و آب حیاتی است که باعث استمرار این شکوه و عظمت تا تمدن سازی و تقدیم پرچم انقلاب به صاحب حقیقی آن امام عصر ( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) است.

درست در برهه ای از زمان که تمام جبهه استکبار از بلوک شرق و غرب برای خاموش کردن نور الهی انقلاب اسلامی یک صدا شدند و تمام عناصر نفوذی داخل و جبهه تا بن دندان مسلح خارج به این میدان مقابله ناعادلانه و ناجوانمرادنه پای گذاشتند فرزندان انقلاب اسلامی با گوش جان سپردن به لبیک امام زمانشان وارد این جبهه عظیم شدند جبهه ای که امام امت آن را تقابل اسلام و کفر عنوان کردند!

گویی بار دیگر تاریخ تکرار شده است و جنگ احزابی دیگر به راه افتاده است در یکطرفه جبهه پیامبر اسلام(ص) و امیر المومنین(ع) و مسلمینند و آنطرف جبهه شیطان و مریدانش!

آن جا که پیامبر اسلام تقابل علی ( ع) با فرمانده سپاه دشمن را تقابل تمام اسلام در مقابل کفر نامیدند!

آنجا ید حیدری شکست را بر دشمن تحمیل کرد و اینجا تبعیت از رهبری!

انقلاب در سراشیبی عجیبی قرار گرفته بود ترور عزیزترین فرزندان انقلاب چون اعضای حزب جمهوری اسلامی و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیرماه سال شصت و ترور و شهادت مظلومانه شهید رجایی و باهنر در هشتم شهریور همان سال کارشناسان نظامی دنیا را به این باور رساند که این انقلاب به پایان خودش نزدیک است غافل از آنکه وعده الهی بر این تحقق گرفته که "یُتِمُّ نورهِ"کند و این نور خاموش،شدنی نیست و تشعشع آن کل عالم را باید بگیرد !درست بعد از شهادت فرزندان اسلام و انقلاب بود که نصرت الهی و وعده داده شده محقق شد و آغازی شد بر پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ، ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس که شاه بیت این نصرت در سال ۶۱ شد!

غلبه حق بر باطل در یک میدان بزرگ ظاهر شد و عیان شد!چشم استکبار و استبداد کور شد و تیر بر قلب دژخیمان زمان خورد!

رمز پیروزی تنها یک چیز بود، ایمان! ایمان به وعده الهی، ایمان به وحدت کلمه، ایمان به فرمان رهبری، اخلاص برخاسته از این ایمان چنان آرامشی بر قلب رزمندگان اسلام حاکم کرده بود که گویی به آنها وحی شده بود یقینا ما پیروزیم!

آن‌ها به " احدی الحسنیین"رسیده بودند!
شهادت! که چه فتحی بزرگتر از آن!
شرکت در میدان جهاد و مبارزه با دشمن و شکست آنها که " بابی است از ابواب الجنّه"
و ثمره آن استمرار حرکت حق تا سر متزل مقصود است!

وحدت کلمه رزمندگان و باور امدادهای الهی و رهبری امام و رشادت فرماندهان رشیدی چون شهید صیاد شیرازی که یادکرد این نگاه زیبایش به اتحاد نیروهای مسلح بیشتر، شخصیت والا و الهی این شهید بزرگوار را به ما معرفی می‌کند!

آن‌جا که بر روی یکی از پل های تهران نوشته بودند، ارتش و سپاه دو لشکر الهی ایشان فرمودند این جمله درست نیست بله باید اینگونه گفت:
ارتش و سپاه یک لشکر الهی!

شهید متوسلیان که نگاه و کلامش باعث آرامش و امید در جبهه حق و آشفتگی و یاس جبهه باطل می‌شد!

یارانی که میعادگاهشان بهشت برین شد!
و چه زیباست یادداشت شهید عزیز و سیدالشهداء مقاومت حاج قاسم عزیز در زمان حضورش در عملیات بزرگ بیت المقدس که هم بیانگر بزرگی آن عملیات است و هم استمرار جبهه مقاومت در طول زمان و مدال شهادت را برگردن آویختن!
به یکی از همسنگرانش!

حاج احمد، یادت هست ،لشکر ۵ عراق در عملیات بیت المقدس، چقدر جنگید و چه فشاری روی ما آورد؟ توی خواب هم نمی‌دیدیم که روزی برسد که با عنایت خدا، فرمانده همان لشکر ۵ عراق، دو زانو مقابل ما بنشیند و کسب تکلیف کند. خدایا بزرگیت را شکر!

عنوان زیبای روز مقاومت، ایثار و پیروزی برای فتح خرمشهر به این معناست که ثمره مقاومت و ایثار، پیروزی است و این محدود به عصر و مصر خاصی نیست و در تمام زمان ها و مکان ها جاری و ساری است!

شرط پیروزی و نصرت الهی ،ایمان به خدا و مقاومت در این مسیر، در مقابل جبهه باطل است!

جهاد ادامه دارد و این جهاد مبارزه و درگیری در میدان های مختلف ابزار خاص خودش را میطلبد!

یک روز میدان مبارزه جبهه جنگ سخت و خاکریز و تانک است که دشمن امروز در این میدان منکوب است و این موضوع را هم دیده و چشیده و هم امروز انقلاب را با آن روز ها مقایسه می‌کند و مبارزه در جنگ سخت نتیجه ای جز شکست ندارد.

یک روز میدان مبارزه، رسانه و ماهواره و فضای مجازی است و مهم این است که از میدان مبارزه شناخت به دست آوری و با سلاح متناسب با آن،از جبهه دشمن لحظه ای غفلت نکنی.

امروز سلاح دشمن رسانه و تبلیغات گسترده و ترویج بی حجابی و شکستن قبح مقدسات دینی در عرصه های مختلف است و باید عرصه مبارزه را شناخت و متناسب با آن اقدام کرد.

امروز دشمن، باور جوانان را هدف قرار داده!غیرت جوانان را!و برای تضعیف باور، فضای مجازی و رسانه را فعال کرده و برای از بین بردن غیرت جوانان بی حجابی و بی عفتی را گسترش می‌دهد.

زمانیکه باور و غیرت از بین رفت، دشمن بدون  شلیک هیچ گلوله ای در عرصه جنگ سخت سرزمین ها را فتح می‌کند.

آندلس و سرنوشت دردناک آن تنها با گرفتن این دو عامل یعنی باور و غیرت از دست مسلمین خارج شد.

سکاندار فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای( دام ظله العالی) فرمودند: خرمشهر ها در پیش روست و این یک هشدار است، یک بیدار باش است، یعنی جبهه مبارزه با دشمن نه تنها تمام نشده که با پیچیدگی بیشتری در جریان است و مقاومت و بصیرت، شرط پیروزی و تمدن سازی اسلامی و تحقق مسئله ظهور است و راه و مسیر این میدان داری و رسیدن به مطلوب، را
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با طرحی کلی بیان کرده اند.

ان‌شاءالله در مسیرِ سربازی ولایت، مطیع محض باشیم که شرط اساسی پیروزی و نصرت الهی است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjyyevauqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما