کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی:

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است

3 خرداد 1402 ساعت 13:37

نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، آزاد‌سازی خرمشهر را نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی برشمردند.


جمعی از نمایندگان سیستان و بلوچستان در سالروز حماسه غرورآفرین آزادسازی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار عصرهامون این روز را گرامی و از آن به‌عنوان نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی یاد کردند.
 



ملت ایران وقتی اراده کند پیروز میدان خواهد بود

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در عملیات بیت‌المقدس رژیم بعثی عراق با تمام تجهیزات و نیروها خرمشهر را اشغال کرده بود و کار به جایی رسید که حتی نام محمره را هم برای خرمشهر انتخاب کرده بود و مدعی بود که این شهر جزو خاک عراق شده است.
 
وی با بیان اینکه حضرت امام در همان روز اول دستور دادند که خرمشهر را باید آزاد کنید افزود: تمام نیروهای مردمی و نظامی از سراسر کشور بسیج شدند و باایمان، عزم و اراده جدی با دستوری که حضرت امام داد توانستند خرمشهر را آزاد کنند.
 
نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: وقتی خرمشهر آزاد شد حضرت امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در واقعیت هم همین بود چرا که رزمندگان ما با دست‌خالی و تنها باایمان و اراده در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق ایستادگی کرند.
 
وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی بسیاری از کشورها رژیم بعثی صدام را پشتیبانی می‌کردند و کمک‌های نظامی زیادی به او کردند؛ اما جمهوری اسلامی با کم‌ترین امکانات و بدون کمک هیچ کشوری، حتی کشور شوروی سابق حاضر نشد به ما سیم‌خاردار بدهد؛ اما ایمان، همت و اراده رزمندگان و تدبیر امام راحل ایران اسلامی در این جنگ بدون حتی اینکه یک وجب از خاک کشور به اشغال دشمن در بیاید به پیروزی غرورآفرین رسید.
 
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: پیروزی غرورآفرین رزمندگان ما در عملیات آزادسازی خرمشهر نشان داد ملت ایران وقتی اراده کند پیروز میدان خواهد بود هر چقدر هم که دشمن قوی و مجهز باشد.
 
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که امروز کسی جرئت نمی‌کند به ما حمله نظامی داشته باشد اظهار کرد: امروز دشمن از طریق مسائل فرهنگی، اعتقادی و معیشتی به دنبال ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی است و تمام همت و تلاش خود را بر این قرار داده است تا عزم و اراده ملت را تضعیف کند.
 

آزادسازی خرمشهر به دنیا ثابت کرد ایران ماندگار است

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات آزادسازی خرمشهر به دنیا این پیام را مخابره کرد که ایران اسلامی ماندگار است.
 
وی افزود: فتح خرمشهر نمونه بارزی از نصرت الهی بود که رزمندگان اسلام در سایه ایمان و توکل بر خدا به آن دست یافتند.
 
این نماینده مردم تصریح کرد: مبارزه جانانه رزمندگان ما در برابر رژیم تا دندان مسلح بعثی موجب آزادسازی خرمشهر شد و این پیام را به دنیا مخابره کرد که ایران اسلامی ماندگار است و فرزندان این مرزوبوم از خاک و سرزمین خود جانانه دفاع می‌کنند.
 
فاضلی با بیان اینکه سالروز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی است افزود: عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر برگ زرینی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: خرمشهر و حماسه‌سازانش برای همیشه در دل تاریخ ماندگار شدند و امروز وظیفه همه ما این است تا جوانان و نسل سوم انقلاب را با این رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها آشنا کنیم.
 

سوم خرداد نماد اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه است
 
حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: توکل به خدا، تبعیت از ولایت‌فقیه و پشتیبانی ملت ایران رمز پیروزی در عملیات‌های مختلف هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس که به فتح خرمشهر منتهی شد است.
 
وی افزود: سوم خرداد نماد اطاعت‌پذیری از ولایت‌فقیه و رهبری است که در آن رزمندگان اسلام توانستند خرمشهر قهرمان را از دشمن باز پس گیرند.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ دفاع مقدس است که با الطاف الهی و رهبری‌های عالمانه امام راحل (ره) در کنار صلابت و ازخودگذشتگی‌های فرزندان قهرمان این مرزوبوم به وقوع پیوست تصریح کرد: حماسه ماندگار آزادسازی خرمشهر نماد و الگوی ماندگار شجاعت، غیرت و اتحاد ملت بزرگ ایران در برابر بدخواهان انقلاب و کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه عزت امروز ایران اسلامی مرهون جان‌فشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است اظهار کرد: امروز اگر افتخاری در دنیا داریم به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و رشادت‌های حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و خون پاک شهدا در اوج اقتدار و بالندگی بوده و با حرکت در مسیر ولایت‌فقیه می‌توان این مهم را بیش‌ازپیش تقویت کرد.
 

ایمان و وحدت راز ماندگاری خرمشهر است

اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوم خرداد هر سال یادآور حماسه ماندگار رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر است که باید پررنگ و پررونق‌تر از گذشته این روز را گرامی و برای نسل جوان تبیین شود.
 
وی افزود: عملیات بیت‌المقدس آن‌قدر عظیم بود و رزمندگان ما در این عملیات مقاومت جانانه‌ای در مقابل ارتش دندان مسلح صدام و ایادی استکبار ایستادگی کردند و باقدرت ایمان خرمشهر را آزاد کردند، حضرت امام خمینی (ره) نیز در این باره فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
 
حسین زهی نماینده مردم خاش با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در تاریخ کشور ما یکی از روزهایی است که به‌درستی از آن به‌عنوان نماد سربلندی و غرور ملی یاد می‌شود بیان کرد: خرمشهر به‌عنوان نماد مقاومت مطرح است.
 
وی اظهار کرد: سالروز آزادی شهر خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، وحدت و اتحاد مردم و رزمندگان باعث شد این حماسه غرورآفرین رقم بخورد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شود.
 
این نماینده مجلس اظهار کرد: وحدت و اتحاد رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و در عملیات بیت‌المقدس امروز برای همه ما یک الگو است تا با الگوگیری از این حرکت بزرگ امروز بتوانیم در مقابل هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان پیروز شویم.
 
وی گفت: وحدت، اتحاد، ایمان و تقوای رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باعث شد تا با دستان خالی در برابر رژیم بعثی عراق ایستادگی و خرمشهر را از اشغال دشمن آزاد کنند.
 
انتهای خبر/ س
 


کد مطلب: 160809

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160809/آزادسازی-خرمشهر-نقطه-عطفی-تاریخ-جمهوری-اسلامی-ایران

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir