کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران سراوان:

حماسه ایثار و مقاومت در آزادسازی خرمشهر در تاریخ بی‌نظیر است

3 خرداد 1402 ساعت 19:02

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران سراوان گفت: حماسه ایثار، مقاومت و آزادی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام حماسه‌ای بی‌نظیر در تاریخ است.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، غلامعلی اسلامی در گفتگو با شستون با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا به ویژه شهدای حماسه فتح خرمشهر و عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس، بیان کرد: سوم خرداد فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست، حماسه ایثار، مقاومت و آزادی خرمشهر توسط رزمندگان اسلام حماسه‌ای بی‌نظیر در تاریخ است.

وی افزود: فتح خرمشهر نقطه عطفی در هشت سال جنگ تحمیلی بود و باعث شد تمام معادلات غرب و صدام پلید را بر هم بزند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سراوان ادامه داد: شهدا؛ به حق پرچم عزت‌مندی ملت ایران هستند و همین روحیه ایثارگری و شهادت طلبی کشور و نظام را در مقابل تهدیدات حفظ و بیمه کرده است.

اسلامی اضافه کرد: ملت ایران امروز مدیون ایثارگری و شهادت طلبی جوانان غیوری است که با فدا کردن جان خود در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند که باعث شد مقابل دشمن تا دندان مسلح با پشتیبانی کشورهای مختلف به پیروزی برسیم، اگر امروز امنیت و آرامش داریم این امنیت و آرامش را باید مدیون شهدای گلگون کفن بدانیم.

وی خاطر نشان کرد: شهید معظم ملک چاکری از شهدای عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس شهرستان سراوان است که در شانزدهمین روز از اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در خرمشهر به فیض عظمای شهادت نائل آمده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سراوان تصریح کرد: شهید معظم ملک چاکری در یکم آبانماه ۱۳۴۱ دیده به جهان گشود وی سرباز ارتش بود که سرانجام در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه سال ۶۱ در عملیات غرور آفرین بیت المقدس و به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

اسلامی اذعان کرد: به مناسبت پاسداشت و بزرگداشت سالروز آزادسازی و فتح خرمشهر و همچنین عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس برنامه‌های متنوعی از جمله دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری مراسم محوری سوم خرداد در شهرستان به همت سپاه پاسداران و دیگر ادارات برگزار شد.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160814

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160814/حماسه-ایثار-مقاومت-آزادسازی-خرمشهر-تاریخ-بی-نظیر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir