تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۶
استاندار سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.
پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در دومین جلسه شورای مسکن این استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۹ هزار و ۴۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرارداد بیش از سه هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
 وی از اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه‌تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود؛ بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت نیز حائز اهمیت است.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان در حال اجرا است و این استان رتبه چهار کشور در اجرای این طرح را دارد.
 
کرمی بر لزوم تسریع در آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های دارای مشکل کمتر تأکید کرد و ادامه داد: باید تمام امکانات برای تسریع این طرح در استان بکار گرفته شود و حساسیت‌های قانونی دراین‌رابطه، کم‌رنگ باشد.
 
وی با تأکید بر حذف بروکراسی اداری در اجرای این طرح اذعان کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیشروی این طرح، شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که تاکنون تلاش‌ها بر این بوده است که این عدد به سمت حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال‌زایی در استان سوق داده شود.
 
 کرمی تصریح کرد: یکی از کارگروه‌های مهم در استان شورای تأمین مسکن است که فرمانداران باتوجه‌به اینکه مسئول و پاسخگو در حوزه تأمین مسکن و نهضت ملی مسکن هستند، نقش مهمی در این حوزه بر عهده دارند و باید پیگیری مجدانه داشته باشند.
 
عطا اله اکبری، دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از تأمین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار‌ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.
 
وی افزود: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۸۴۷ متقاضی تخصیص به پروژه شده‌اند.
 
 اکبری تصریح کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: سیاست حتمی و قطعی استان بر ویلایی سازی این واحدها در شهرستان‌های دارای شرایط لازم است که از سوی دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
 
 وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه‌ها را می‌طلبد و باید در همه بخش‌ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.

انتهای خبر/ ق
  https://asrehamoon.ir/vdcjvyevmuqemoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما