کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار سیستان و بلوچستان:

پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

3 خرداد 1402 ساعت 19:06

استاندار سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در دومین جلسه شورای مسکن این استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: تاکنون عقد قرارداد تسهیلات بانکی برای ۹ هزار و ۴۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن به مبلغ قرارداد بیش از سه هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان انجام شده که بر اساس پیشرفت فیزیکی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
 
 وی از اشتغال ۳۵ هزار و ۶۱۰ نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح نهضت ملی مسکن، یک طرح پیشران است که نه‌تنها منجر به رونق اشتغال می‌شود؛ بلکه از ابعاد دیگر نظیر رفع چالش مسکن جوانان و جوانی جمعیت نیز حائز اهمیت است.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در همه شهرهای استان در حال اجرا است و این استان رتبه چهار کشور در اجرای این طرح را دارد.
 
کرمی بر لزوم تسریع در آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های دارای مشکل کمتر تأکید کرد و ادامه داد: باید تمام امکانات برای تسریع این طرح در استان بکار گرفته شود و حساسیت‌های قانونی دراین‌رابطه، کم‌رنگ باشد.
 
وی با تأکید بر حذف بروکراسی اداری در اجرای این طرح اذعان کرد: یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است و باید با رفع موانع پیشروی این طرح، شرایط لازم برای متقاضیان فراهم شود.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان افزود: گردش مالی طرح نهضت ملی مسکن در این استان بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است که تاکنون تلاش‌ها بر این بوده است که این عدد به سمت حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال‌زایی در استان سوق داده شود.
 
 کرمی تصریح کرد: یکی از کارگروه‌های مهم در استان شورای تأمین مسکن است که فرمانداران باتوجه‌به اینکه مسئول و پاسخگو در حوزه تأمین مسکن و نهضت ملی مسکن هستند، نقش مهمی در این حوزه بر عهده دارند و باید پیگیری مجدانه داشته باشند.
 
عطا اله اکبری، دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از تأمین زمین برای ساخت ۱۴۱ هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی در برنامه چهار‌ساله استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۲۵۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۱۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند.
 
وی افزود: همچنین تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۷ متقاضی نیز در سراسر سیستان و بلوچستان تاکنون اقدام به واریز وجه در طرح نهضت ملی مسکن کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۸۴۷ متقاضی تخصیص به پروژه شده‌اند.
 
 اکبری تصریح کرد: در مجموع ۲۷ هزار و ۱۳۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان سیستان و بلوچستان با پیشرفت فیزیکی ۶۷ درصد در حال ساخت است دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان در خصوص نحوه اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان گفت: سیاست حتمی و قطعی استان بر ویلایی سازی این واحدها در شهرستان‌های دارای شرایط لازم است که از سوی دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
 
 وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام ویژه در همه حوزه‌ها را می‌طلبد و باید در همه بخش‌ها با کار جهادی، زمینه ارائه خدمات روزافزون فراهم شود.

انتهای خبر/ ق
 


کد مطلب: 160816

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160816/پرداخت-بیش-یک-هزار-۲۳۰-میلیارد-تومان-تسهیلات-طرح-نهضت-ملی-مسکن-سیستان-بلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir