کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیگیری مطالبه مردمی؛

شهروندان سراوانی از عدم توزیع به موقع نفت سفید گلایه دارند

5 خرداد 1402 ساعت 5:30

شماری از شهروندان سراوانی که سهمیه نفت زمستان خود را هنوز دریافت نکرده‌اند از عدم توزیع به موقع نفت در این شهرستان گلایه دارند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از شستون، سراوان سیستان و بلوچستان از جمله شهرهایی است که از داشتن نعمت گاز شهری محروم است و همچنان در زمستان برای گرم کردن خانه از نفت استفاده می‌شود اما عدم توزیع به موقع نفت نیز در این منطقه گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

هرساله شهروندان از نحوه مدیریت و توزیع نفت سفید در شهرستان انتقاد دارند و بارها این موضوع را به طرق مختلف از مسئولین مربوطه مطالبه کرده‌اند.

به گفته برخی از شهروندان پس از گذشت دو ماه از فصل سرما همچنان سهمیه نفت زمستان خود را دریافت نکرده‌اند.

برخی دیگر نیز با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی گلایه و انتقاد خود را نسبت به این موضوع نشان داده و خواستار برخورد با متخلفین شدند.

شهروندان می‌گویند برخی از فروشندگی‌های نفت سفید در شهرستان نفت را به موقع توزیع نمی‌کنند تا مردم مجبور شوند در فصول گرم سهمیه نفت خود را به فروشندگی بفروشند به همین دلیل خواهان ورود و بررسی دستگاه‌های نظارتی به این موضوع شدند.

گلایه از عدم توزیع به موقع نفت سفید در سراوان

محمدی یکی از شهروندان سراوانی گفت: پس از گذشت چندین ماه از فصل سرما همچنان سهمیه ۳۰۰ لیتری نفت خود را دریافت نکرده است.

وی افزود: با فروشندگی نفت سفید که تماس می‌گیرند فروشندگی می‌گوید که نفت خریداری نشده است، نفتی که سهمیه زمستان بوده حال چرا با گذشت دو ماه از زمستان همچنان از توزیع آن خبری در شهرستان نیست.

این شهروند سراوانی ادامه داد: هر ساله در شهرستان عدم توزیع به موقع نفت معضلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد.

محمدی گفت: مسئولین باید نظارت بیشتری بر نحوه تامین و توزیع نفت سفید داشته باشند و با فروشندگی‌های متخلف برخوردهای بازدارنده صورت گیرد چرا که هر ساله این معضل در سراوان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از فروشندگی‌ها اظهار می‌کنند نفت ندارد اما زمانی که نفت ندارند چگونه کالابرگ نفت را خریداری می‌کنند؟

۷۰ درصد سهمیه نفت سفید خانوارهای سراوانی توزیع شده است

خبرنگار ما جهت پیگیری این مطالبه مردمی با سعید تجلیلی فرماندار سراوان تماس گرفت که وی در این رابطه به خبرنگار ما گفت: تقریبا نزدیک به هفتاد درصد سهمیه نفت سفید خانوارهای سراوانی توسط فروشندگی‌های نفت در شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: ۳۰ درصد باقیمانده نیز توزیع خواهد شد و این سهمیه سوخت نمی‌شود شهروندان از این بابت نگران نباشند.

فرماندار سراوان اضافه کرد: هفته گذشته با فروشندگی‌های نفت جلسه برگزار و مقرر هر فروشندگی گروه اطلاع‌رسانی تشکیل دهد و به تمام افرادی که تحت پوشش آن فروشندگی هستند اطلاع داده شود.

تجلیلی خاطر نشان کرد: نفت کم کم در حال حمل و توزیع میان شهروندانی است که همچنان سهمیه نفت خود را دریافت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: در زمینه توزیع نفت سفید نظارت صورت می‌گیرد و هر فروشندگی که تخلف کند طبق قانون با آن برخورد انجام می‌شود مردم نیز چنانچه شاهد تخلف از سوی فروشندگی بودند مراتب را جهت بررسی و برخورد به موقع گزارش دهند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 160832

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160832/شهروندان-سراوانی-عدم-توزیع-موقع-نفت-سفید-گلایه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir