ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> سالروز فتح خرمشهر سرآغاز فتح الفتوح نظام اسلامی بود | عصر هامون
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸
کارشناس مسائل سیاسی گفت: سالروز فتح خرمشهر سرآغاز فتح الفتوح نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بود.
سالروز فتح خرمشهر سرآغاز فتح الفتوح نظام اسلامی بود
روح‌الله کیخانژاد در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: عملیات غرورآفرین بیت المقدس سال ۶۱ باعث فتح خرمشهر شد، ضمن گرامی‌داشت این حماسه‌امیدواریم این راه منجر به آزادی قدس شریف، که آرزوی همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است شود.

وی افزود: در آزادسازی خرمشهرعلل و عوامل مختلف اثرگذار بود؛ آن پیر جماران فرمودند: «که فتح خرمشهرکار خدا بود و خونین شهر را خدا آزاد کرد.» نکته مهم در فتح خرمشهراین است که برای خدا و رضای او است و‌ایمان و باور قلبی به خدا سبب شد که خرمشهراز محاصره دشمن ر‌ها شود، این باور و اعتقاد سرآغاز فتح الفتوح ابواب است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اعتقاد و توکل به خدا، آن روحیه معنوی بود که با وجود تحریم و بدون داشتن امکانات جنگی مدرن درمقابل چندین کشور و ابرقدرت دنیا‌ایستادیم و این منشأ همه اتفاقات خوب ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود، سبب شد که‌ایستادگی کنیم و نگذاریم ذره‌ای از خاک مرز و بوم ما به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: خرمشهری که در طول تاریخ سه بار قبل از انقلاب و یک بار بعد از انقلاب، عملاً چهار بار تحت تسلط دشمن قرار گرفت، فقط در این زمان و در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که خرمشهر ذره‌ای از خاک کشورجدا نشد و جانانه مقاومت کرد.

کیخانژاد در ادامه اشاره‌ای به کلام مقام معظم رهبری داشتند که فرمودند: «خرمشهر‌ها در پیش است و ما باید به این فهم برسیم که این خرمشهر‌ها بعضی وقت‌ها در میدان‌های دیگر است، یکی از این میدان‌ها جهاد تبیین است، و نیاز است که جوانان ما آن را هم به مثابه فتح خرمشهر‌ها ببینند و در این زمین و در این میدان جهاد ورود کنند.»

وی اذعان کرد: ما در فتح خرمشهر تأسی کردیم به آن پیر فرزانه که فرمود: «زمانی که همه کار‌ها برای خدا باشد اگر ابرقدرت‌ها در مقابل ما بایستند قطعاً نمی‌توانند ذره‌ای ازاراده و همت مردان الهی را کم کنند. » آن چیزی که در جامعه امروزی نیازاست‌ایمان و باور به این که ابرقدرت و کدخدای دنیا و این عالم هستی خداست و لا غیر، اگر امروز قرار است ما همت، مجاهدت و از خود گذشتگی کنیم، همه این‌ها باید برای خداوند متعال و رضای او باشد و اگر برای غیر خدا باشد قطعاً منفعت و برکتی ندارد.

کارشناس سیاسی گفت: طبق آیات خداوند در قرآن کریم که می‌فرماید: «فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ، کار‌ها دست خداست و همه رشته‌ها و ابزار‌ها به دست توانای اوست و قطعاً اگر اراده ما در جهت اراده الهی باشد، رشد و نصرت الهی را در پیش دارد و نیاز است که باور کنیم به این که در کنار همه تجهیزات مدرن روز دنیا اگر تقوا و عنایت الهی نباشد قطعاً به جایی نخواهیم رسید.

وی گفت: ما برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی که فتح الفتوح همه ابواب است گام‌های مهمی برداریم و طبق صحبت شهید بزرگوار حاج احمد متوسلیان که فرمودند: «تا زمانی‌که ما پرچم اسلام را در دورترین نقاط و قله‌های دنیا برافراشته نکنیم آرام نمی‌نشینیم و به‌امید خداوند متعال به دست فرزندان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رقم خواهد خورد.»

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcdoz0f5yt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما