کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل سیاسی:

سالروز فتح خرمشهر سرآغاز فتح الفتوح نظام اسلامی بود

4 خرداد 1402 ساعت 11:18

کارشناس مسائل سیاسی گفت: سالروز فتح خرمشهر سرآغاز فتح الفتوح نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها بود.


روح‌الله کیخانژاد در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: عملیات غرورآفرین بیت المقدس سال ۶۱ باعث فتح خرمشهر شد، ضمن گرامی‌داشت این حماسه‌امیدواریم این راه منجر به آزادی قدس شریف، که آرزوی همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است شود.

وی افزود: در آزادسازی خرمشهرعلل و عوامل مختلف اثرگذار بود؛ آن پیر جماران فرمودند: «که فتح خرمشهرکار خدا بود و خونین شهر را خدا آزاد کرد.» نکته مهم در فتح خرمشهراین است که برای خدا و رضای او است و‌ایمان و باور قلبی به خدا سبب شد که خرمشهراز محاصره دشمن ر‌ها شود، این باور و اعتقاد سرآغاز فتح الفتوح ابواب است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اعتقاد و توکل به خدا، آن روحیه معنوی بود که با وجود تحریم و بدون داشتن امکانات جنگی مدرن درمقابل چندین کشور و ابرقدرت دنیا‌ایستادیم و این منشأ همه اتفاقات خوب ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود، سبب شد که‌ایستادگی کنیم و نگذاریم ذره‌ای از خاک مرز و بوم ما به دست دشمن بیفتد.

وی ادامه داد: خرمشهری که در طول تاریخ سه بار قبل از انقلاب و یک بار بعد از انقلاب، عملاً چهار بار تحت تسلط دشمن قرار گرفت، فقط در این زمان و در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است که خرمشهر ذره‌ای از خاک کشورجدا نشد و جانانه مقاومت کرد.

کیخانژاد در ادامه اشاره‌ای به کلام مقام معظم رهبری داشتند که فرمودند: «خرمشهر‌ها در پیش است و ما باید به این فهم برسیم که این خرمشهر‌ها بعضی وقت‌ها در میدان‌های دیگر است، یکی از این میدان‌ها جهاد تبیین است، و نیاز است که جوانان ما آن را هم به مثابه فتح خرمشهر‌ها ببینند و در این زمین و در این میدان جهاد ورود کنند.»

وی اذعان کرد: ما در فتح خرمشهر تأسی کردیم به آن پیر فرزانه که فرمود: «زمانی که همه کار‌ها برای خدا باشد اگر ابرقدرت‌ها در مقابل ما بایستند قطعاً نمی‌توانند ذره‌ای ازاراده و همت مردان الهی را کم کنند. » آن چیزی که در جامعه امروزی نیازاست‌ایمان و باور به این که ابرقدرت و کدخدای دنیا و این عالم هستی خداست و لا غیر، اگر امروز قرار است ما همت، مجاهدت و از خود گذشتگی کنیم، همه این‌ها باید برای خداوند متعال و رضای او باشد و اگر برای غیر خدا باشد قطعاً منفعت و برکتی ندارد.

کارشناس سیاسی گفت: طبق آیات خداوند در قرآن کریم که می‌فرماید: «فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً كَثیرَةً بِإِذنِ اللَّهِ ۗ، کار‌ها دست خداست و همه رشته‌ها و ابزار‌ها به دست توانای اوست و قطعاً اگر اراده ما در جهت اراده الهی باشد، رشد و نصرت الهی را در پیش دارد و نیاز است که باور کنیم به این که در کنار همه تجهیزات مدرن روز دنیا اگر تقوا و عنایت الهی نباشد قطعاً به جایی نخواهیم رسید.

وی گفت: ما برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی که فتح الفتوح همه ابواب است گام‌های مهمی برداریم و طبق صحبت شهید بزرگوار حاج احمد متوسلیان که فرمودند: «تا زمانی‌که ما پرچم اسلام را در دورترین نقاط و قله‌های دنیا برافراشته نکنیم آرام نمی‌نشینیم و به‌امید خداوند متعال به دست فرزندان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رقم خواهد خورد.»

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 160847

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160847/سالروز-فتح-خرمشهر-سرآغاز-الفتوح-نظام-اسلامی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir