تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تقویت روستاها یک اولویت مهم است که همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تقویت روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها تلاش کنند.
ساماندهی و تقویت روستاها یک اولویت مهم است
 به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در جلسه کارگروه بررسی تخلفات ساخت‌وسازهای غیرمجاز بیان کرد: سیستان و بلوچستان بیشترین جمعیت روستایی را دارد که این موضوع مزیت و فرصتی است تا با تقویت روستاها سکونت مردم را در روستاها تثبیت کنیم.
 
کرمی ادامه داد: همه دستگاه‌ها تقویت و ساماندهی روستاها و خدمات‌رسانی به جمعیت روستایی را به‌عنوان اولویت در برنامه کاری خود قرار دهند.
 
وی تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و تلاش دستگاه‌های اجرایی شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شکل گیرد.
 
استاندار اطهار کرد: الگوی روستاهای هوشمند به‌عنوان پایلوت باید سریعاً برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم برای بقیه روستاها نیز همان اقدامات را انجام دهیم.
 
کرمی با تأکید بر مبارزه با پدیده زمین‌خواری بیان کرد: از جایگاه حاکمیتی باید با پدیده زمین‌خواری مبارزه شود و این امر ساماندهی شود.
 
 وی ادامه داد: در بحث ساماندهی و واگذاری زمین، آنچه را که وظیفه بوده است انجام نداده‌ایم و مشکلاتی کنونی به وجود آمده است و باتوجه‌به اینکه عرضه و تقاضا با هم تناسب ندارد منجر به این شده است که افرادی زمین‌هایی را تصرف کرده و به مردم فروخته‌اند.
 
کرمی گفت: در برخی مناطق برخی افراد با جمعیت اندک در نقطه‌ای ساکن شده‌اند و روستا ایجاد کرده‌اند که باید امکانات و خدمات را برای این افراد فراهم کنیم و بستری برای کشاورزی و دامداری در این نقاط برای آنها فراهم شود چرا که اگر این روستاها جمع شوند و افراد را از آن جا خارج کنیم این افراد در حاشیه شهرها ساکن می‌شوند و بدون شغل و درآمد، آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی ایجاد می‌شود.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdciquazut1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما