تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
در خطبه‌های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

مرزبانان در خط مقدم تامین امنیت کشور هستند

امام جمعه ایرانشهر گفت: عدم تأمین حقابه هیرمند از سوی افغانستان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
مرزبانان در خط مقدم تامین امنیت کشور هستند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از پهره، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در بین نمازگزاران در مصلی فاطمه‌ الزهرا(س) شهرستان ایرانشهر با اشاره به مناسبت‌های هفته بیان کرد: مناسبتی که امروز باید مورد توجه قرار گیرد حمایت خانواده‌های زندانی‌هاست و این موضوع فرهنگ نوعدوستی را به ما یادآوری می‌کند.

این خطیب جمعه با گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای مرزبانی اخیر تصریح کرد: مقاومت این جوانان کشور اسلامی در برابر تروریست‌ها بسیار قابل توجه بوده و در واقع این شهیدان چراغ راه مسیر هستند که اگر مسیر هم روشن می‌باشد به واسطه همین شهداست.

وی اضافه کرد: شهدای مرزبانی نشان دادند که امنیت شوخی بردار نیست اگر امنیت نباشد دشمن به راحتی در قلب شهرهایی که خفته در خواب هستند پیش می‌رود.

امام جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: در حقیقت شهدا در تامین امنیت عقب ننشستند و کسی هم حق عقب نشینی از آرمان‌های شهدا را ندارند.

وی عنوان کرد: در حقیقت حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نشان دهنده اقتدار کشور است و در واقع کشوری اقتدار دارد که حضور پای صحنه‌های انقلاب پررنگ باشد و این سرمایه الهی بوده که کشور را مقتدر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: مردم ایران پشتوانه نظام هستند و در انتخابات هم همچون همیشه مشارکت یوی خواهند داشت.

وی اظهار کرد: مجلسیان هم باید قوانین متناسب با مشکلات کشور باشد و این مجموعه می‌تواند کمک حال نظام باشند و همچنین مطالباتی مقام معظم رهبری از مجلس فعلی داشتند که در سال پایانی تمام قصورات و کاستی‌های خود را جبران و به آنها بپردازند و تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به حق آبه سیستان عنوان کرد: سال‌هاست که مردم شریف این مرزوبوم از کمبود آب رنج می‌برند و به زحمت می‌افتادند و حق آبه را کم وبیش به آنها داده شده اما این مسئله فرازهایی داشته که دولتمردان در سال‌های گذشته کم‌کاری کرده و این موضوع را جدی پیگیری نکردند.

وی اضافه کرد: هیئت حاکمه افغانستان در راستای حق آبه سیستان توجیحات غیرمنطقی داشته و به دنبال گرفتن امتیازهای غیر منطقی هستند که در اینجا ریاست جمهوری اخطار داد که موضوع باید کارشناسی شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcb0gb8frhb0wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما