کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

آب رودخانه هیرمند بنا بر تصاویر ماهواره‌ای در سد کمال خان نگهداری می‌شود

5 خرداد 1402 ساعت 13:06

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب رودخانه هیرمند در سد کمال خان نگهداری می‌شود تا به خاک ایران نرسد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حسینعلی شهریاری با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از توانایی‌های قابل‌توجهی در حوزه ماهواره‌ها برخوردار است و افغانستان نمی‌تواند با صدور بیانیه واقعیت را کتمان کند بیان کرد: برخلاف آنچه دولت افغانستان اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای ماهواره خیام و دیگر ماهواره‌ها نشان داد که آب رودخانه هیرمند در سدهایی مانند سد کمال خان نگهداری می‌شود تا به خاک ایران نرسد.
 
 
وی ادامه داد: طبق قراردادی که در سال ۱۳۵۱ بین ایران و افغانستان منعقد شده افغانستان باید حقابه ایران را به رسمیت بشناسد و آن را اجرایی کند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه در سال‌های متمادی افغانستان این حق ملت ایران را نادیده گرفته و حقابه ملت ایران از رودخانه هیرمند را نداده است.
 
شهریاری با اشاره به مواضع اخیر رئیس‌جمهور درباره حقابه ایران از این رودخانه اظهار داشت: مواضع رئیس‌جمهور در مورد حقابه ایران از رودخانه هیرمند بسیار خوب، قابل‌تقدیر و حمایت است و باید در ادامه مسیر همین مواضع و رفتار ما مقتدرانه ادامه پیدا کند تا ملت ایران به حق خود از این مسئله برسد.
 
وی بیان کرد: علاوه بر سدسازی‌های قبل همچون سد کمال خان روی رودخانه هیرمند به‌تازگی نیز دولت افغانستان اقدام به سدسازی روی فرارود کرده تا جلوی انتقال آب آن را به ایران بگیرد.
 
انتهای خبر/ س
 


کد مطلب: 160864

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160864/آب-رودخانه-هیرمند-بنا-تصاویر-ماهواره-ای-سد-کمال-خان-نگهداری-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir