تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۸
استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: گروه‌های جهادی توانمند در قالب‌های شرکت‌تعاونی‌های دانش‌بنیان، پای‌کار بیایند.‏
گروه‌های جهادی در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت کنند ‏
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، محمد کرمی صبح امروز در نشستی با گروه‌های جهادی شاخص در سیستان و بلوچستان، افزود: ‏سازماندهی گروه‌های جهادی که از بیرون استان وارد این خطه پهناور می‌شوند باید در اولویت قرار گیرد‎.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای نیاز به فعالیت‌های اقتصادی دارد تا توانمند باشد، اگر بخواهیم تمدن‌سازی کنیم باید اقتصاد قوی داشته ‏باشیم‎.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای، ‏اقتصاد دچار مشکل شد، ارکان اسلام دچار مشکل می‌شود، اگر اقتصاد ضعیف شد، چاپلوسی ‏حاکم می‌شود‎.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اقدامات خوبی توسط گروه‌های جهادی انجام شده؛ اما باید تغییراتی ایجاد شود، شرایط ‏برای گروه‌های جهادی فراهم است‎.

وی تصریح ‌کرد: در هر کشوری، امنیت غذایی یک موضوع مهم هست، سیستان و بلوچستان در این عرصه ظرفیت‌های ‏زیادی ‏دارد، زمین و امکانات آماده بوده گروه‌های جهادی دراین‌خصوص پیش‌قدم شوند تا در اختیارشان قرار دهیم‎.

کرمی با تأکید بر این مطلب که گروه‌های جهادی در این عرصه پیش قدم هستند، بیان کرد: گروه‌های جهادی در قالب‌های ‏شرکت‌تعاونی‌های دانش‌بنیان پای‌کار بیایند، در موضوعات مختلف پرورش مرغ و ‏دادن مجوز مرغداری، پرورش میگو و ماهی، ‏باغ موز و خرما، در حوزه معادن ورود کرده و کار را بر پایه دانش پیش ببرند‎.
 
وی گفت: گروه‌های جهادی باید در جامعه تحول ایجاد کنند و اقتصاد مردم را قوی کرده و‎ ‎از ظرفیت‌های استان به‌خوبی استفاده ‏شود‎.

نماینده عالی دولت در استان، خاطرنشان کرد: مرز بازگشایی شده و مجوز ‏واردات از افغانستان به تعداد ۹۰۰ قلم کالا داده شده، ‏مجوز ورود دام نیز داده شده و انحصاری در این جریان وجود ندارد، در چهار‌ماهه اخیر، حدود ۲۳ هزار دام از مرزهای ‏مشترک استان با کشورهای همسایه وارد خاک کشور و استان سیستان و بلوچستان شده است‎.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان در بخش‌های مختلف، تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید فعال شوند و در عرصه‌های ‏دیگر ورود کنند تا خام‌فروشی نداشته باشیم‎.

کرمی اضافه کرد: گروه‌های جهادی که توانایی دارند و می‌توانند در حوزه صادرات و واردات هم ورود کنند‎.

وی گفت: از ستاد اجرایی انتظار می‌رود تا به گروه‌های جهادی کمک کنند، ما هم در این عرصه کمک می‌کنیم، با عنایات الهی اگر ‏جوانان پای‌کار باشند اتفاقات خوبی در استان رخ می‌دهد، شرایط برای آنها ‏فراهم بوده و تسهیلات لازم را هم اختصاص خواهیم ‏داد‎.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: در منطقه سیستان قرارگاه غدیر موضوع اشتغال را به‌عنوان یک اولویت در دستور کار و ‏پیگیری قرار دارد‎.

وی اظهار کرد: ۶۰۰ مجوز مرغداری در سیستان و بلوچستان که همواره با کمبود مرغداری مواجه بود صادر شده، با تکمیل ‏زنجیره مرغداری‌ها از جمله جوجه‌ریزی و کشتار، شاهد خودکفایی در حوزه تولید مرغ در این خطه از کشور خواهیم بود، هر ‏کس توانایی دارد می‌تواند برای احداث مرغداری درخواست دهد، راه‌اندازی صنایع فراوری در این عرصه در دستور کار قرار ‏دارد تا صادرات تولیدات این عرصه رونق گیرد‎.‎

وی تأکید کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت و ثروت‌های زیادی دارد، باید پتانسیل و ظرفیت‌ها بالفعل شوند در این عرصه همه در ‏میدان بیایند و مشارکت کنند‎.

وی با اشاره به موضوع آب، نیز گفت: در بحث آب ۱۰ ها طرح در این حوزه در دست اجرا است، آب تنها مسئله سیستان نیست، ‏آب ‏زاهدان هم از آن منطقه تأمین می‌شود، باید اقدامات با سرعت ‏انجام شود، اگر گروه‌های جهادی در حوزه‌های لوله‌گذاری، ‏برق‌کشی و غیره، تخصص و آمادگی و توانایی دارد به میدان بیایند‎.‎

انتهای خبر/‏
https://asrehamoon.ir/vdcd9z0fkyt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما