تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴
امام جمعه زابل گفت: کسانی که آب را بستند طالبان نیستند، آنها فقط مامور هستند به ما آب ندهند، بلکه رژیم منحوس آمریکای خونخوار است.
ریشه حقابه هیرمند رژیم منحوس آمریکای خونخوار است
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا، حجت الاسلام مجتبی عزیزی خطیب نمازجمعه شهرستان زابل پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: در ایامی که گذشت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به محضر مبارک مقام معظم رهبری شرفیاب شدند و ایشان هم توصیه‌ها و نکات راهبردی ویژه‌ای در این راستا بیان فرمودند و اشاره کردند که امسال، آخرین سال فرصت نمایندگان است و فرصتی است تا انسان نگاه کند به پشت سرش، چرا که سه سال نمایندگان مجلس نماینده مردم بودند و در مجلس فعالیت داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند این یک فرصت است تا چنانچه در این دو سه سال گذشته خلأ و قصوری باقی مانده آن را جبران نمایند اما یک نماینده مجلس یک مسئول اجرایی نیست که وعده نان و گاز و آب و جاده دهد بلکه وظیفه نماینده مجلس است تا برای همه اینها قانون طراحی و تصویب کند و آن نیاز جامعه  را تبدیل به یک قانون نماید و این قانون را در حسن اجرا هم نظارت کامل از طرف مردم داشته باشد.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: در طی این مدت در خصوص حقابه گفتیم که  پیشنهاد ما این است که پرونده حقابه هیرمند از میز وزارت نیرو یا عبارتی میز اجرایی دولت خارج و به میز شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی گذاشته شود و اعضای ملی کمیسیون امنیت ملی هم که در منطقه هستند و در حال پیمایش و پیگیری هستند.

خطیب نمازجمعه زابل تاکید کرد: هر چند ما نقد داریم ولی مسئله پیگیری حقابه هیرمند فعلا شرایطی خوبی است و به یک گفتمان قالب در کشور تبدیل شده وامیدواریم این موج همواره باشد و ریاست محترم جمهور محکم مسئله را بیان کردند و هشدار دادند، خدانکرده مسئولین بعدی بنا را بر انفعال نگذارند و ما خواستاریم که این جدیت ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: هفتادسال است که رود و آب عملا به یک سلاح تبدیل شده است و ما امروز در یک نقطه‌ای در تاریخ قرار گرفتیم که در غرب آسیا درگیر گروگان‌گیری آب هستیم و مسئله فقط طالبان نیست چرا که در حدی نیستند که بخواهد هماوردی کند بلکه آنها مامور شدند که به ما آب ندهند و کاره‌ای نیستند همچنان که اشرف غنی کاره‌ای نبود بلکه این قصه، قصه استعماری است که بیایند از آب استفاده کنند تا به کشورها فشار بیارند و آب را گروگان بگیرند برای فشار به کشورها.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه سیستان طرح بندکمالخان در پنجاه سال پیش مطرح شد و در طول 30 سال کمتر این بند رها شد و در عمق درگیری‌ها در افغانستان سوار بر گرده افغانستان می‌شوند و یک دفعه اعتبار و پول پیدا می‌شود مصالح پیدا می‌شود و بندکمالخان که سالها رها شده بود ساخته می‌شود و به گونه‌ای ساخته شده که آب به سمت ایران نیاید.

وی افزود: بندکمالخان برای کشاورزان افغانستان و امثالهم نیست بلکه هدف دیگری دارد هدف گروگانگیری آب است تا این بند ساخته شود تا آب به ایران نرسد و به سمت گودزره برود.

حجت الاسلام عزیزی تاکید کرد: ما وسط یک جنگ هستیم البته که دست به سلاح نخواهیم برد چرا که طالبان در حدی نیستند، ما جلوی خود مردی را نمی بینیم که دست به سلاح ببریم، آن چه که مهم است این است که اساساً بندکمالخان به عنوان یک سلاح ساخته شد و عملیاتی شد و الان دارد استفاده می‌شود و امروزه آب سلاح جنگی است و اثرش کمتر از بمب اتم نیست.

وی ادامه داد: البته که این جنگ، جنگ نرم است چرا که از یک طرف ادعا می‌کنند ما هم دلمان می‌سوزد ولی از یکطرف هم اجازه نمی‌دهند از تاسیستات آبی کارشناسان ما بازدید کند پس آب یک اهرم برای جنگ تمام عیاراست و آن کسی که آب را بسته نه طالبان، بلکه رژیم منحوس آمریکای جهانخوار است چرا که از ما سیلی خوردند البته باز هم سیلی خواهند خورد.

انتهای خبر/
https://asrehamoon.ir/vdcfvxdyew6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما