کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه سیستان و بلوچستان:

حقابه سیستان با جدیت پیگیری شود

5 خرداد 1402 ساعت 15:28

ائمه جمعه سیستان و بلوچستان بر تداوم پیگیری جدی بر حقابه سیستان تأکید کردند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون ائمه جمعه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان با گرامیداشت دهه کرامت بر گسترش فرهنگ رضوی در جامعه تأکید کردند و همچنین از مسئولان خواستند تا پیگیری حقابه سیستان را با جدیت ادامه دهند.
 
پیگیری حقابه هیرمند به یک گفتمان قالب در کشور تبدیل شده است
 
حجت‌الاسلام مجتبی عزیزی خطیب نمازجمعه شهرستان زابل بیان کرد: هر چند ما نقد داریم؛ ولی مسئله پیگیری حقابه هیرمند فعلاً شرایطی خوبی است و به یک گفتمان قالب در کشور تبدیل شده و امیدواریم این موج همواره باشد و ریاست محترم جمهور محکم مسئله را بیان کردند و هشدار دادند، خدانکرده مسئولین بعدی بنا را بر انفعال نگذارند و ما خواستاریم که این جدیت ادامه پیدا کند.
 
وی افزود: ما وسط یک جنگ هستیم البته که دست به سلاح نخواهیم برد چرا که طالبان در حدی نیستند، ما جلوی خود مردی را نمی‌بینیم که دست به سلاح ببریم، آن چه که مهم است این است که اساساً بند کمال خان به‌عنوان یک سلاح ساخته شد و عملیاتی شد و الان دارد استفاده می‌شود و امروزه آب سلاح جنگی است و اثرش کمتر از بمب اتم نیست.
 
وی ادامه داد: البته که این جنگ، جنگ نرم است چرا که ازیک‌طرف ادعا می‌کنند ما هم دلمان می‌سوزد؛ ولی ازیک‌طرف هم اجازه نمی‌دهند از تاسیسات آبی کارشناسان ما بازدید کنند پس آب یک اهرم برای جنگ تمام عیاراست و آن کسی که آب را بسته نه طالبان، بلکه رژیم منحوس آمریکای جهان‌خوار است چرا که از ما سیلی خوردند البته باز هم سیلی خواهند خورد.
 
 
دهه کرامت بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ رضوی است
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عظیم بامری، امام جمعه شهرستان دلگان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تبریک ایام دهه کرامت بیان کرد: این دهه بهترین زمان برای بسط و گسترش فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلام ناب محمدی در جامعه است.
 
وی با بیان اینکه در این دهه باید فرهنگ رضوی را در جامعه و به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان تبیین کرد اظهار کرد: همه ما باید ابعاد عظمت شخصیت امام رضا (ع) و خواهر ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) را بشناسیم.
 
شهدای مرزبانی نشان دادند که امنیت شوخی‌بردار نیست
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیسی بزمانی امام‌جمعه ایرانشهر در خطبه‌های نمازجمعه با گرامیداشت یاد شهدا به‌ویژه شهدای مرزبان سراوان بیان کرد: شهدای مرزبانی نشان دادند که امنیت شوخی‌بردار نیست اگر امنیت نباشد دشمن به‌راحتی در قلب شهرهایی که خفته در خواب هستند پیش می‌رود.
 
وی با اشاره به حقابه سیستان عنوان کرد: سال‌هاست که مردم شریف این مرزوبوم از کمبود آب رنج می‌برند و به‌زحمت می‌افتادند و حقابه را کم‌وبیش به آنها داده شده؛ اما این مسئله فرازهایی داشته که دولتمردان در سال‌های گذشته کم‌کاری کرده و این موضوع را جدی پیگیری نکردند.

ایران بر خلاف تبلیغات و جنگ روانی دشمن در اوج قدرت است

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان با اشاره به  دیدار رئیس جمهور با نخست وزیر پاکستان بیان کرد: پاکستان یکی از کشورهای غرب آسیا است که از نظر جغرافیایی و جمعیت و مرز طولانی که با کشور ما دارد دارای اهمیت است، این دیدارها اهمیت و ارزش دارد و هر چه ما با همسایگان ارتباط قوی‌تری داشته باشیم آورده بیشتری به دنبال خواهد داشت.
 
حجت الاسلام و المسلمین بامری افزود: آنچه بعد از این دیدار رخ داد ناخرسندی برای دشمنان اسلام و مسلمانان و ملت پاکستان و هم اما به پا خواسته انقلاب اسلامی ایران بود، دیگران به ویژه رژیم صهیونیستی ناراحت شدند آنها از دیرباز تلاش دارند که لانه فساد در کشورهای اسلامی ایجاد و آنها را به این لانه های فساد مشغول کنند.
 
وی تصریح کرد: امروز نظام اسلامی ایران بر خلاف تبلیغات و جنگ روانی که ایجاد کردند قدرتمند و در اوج قدرت است. امیدواریم این ناخرسندی مورد توجه کشور و حکومت پاکستان قرار گیرد، اگر این مراودات نفع کشور ماست چندین برابر به نفع پاکستان است.
 
امام جمعه سراوان گفت: این گلایه و مطالبه از کشور پاکستان است، یک مشت یاغی، شرور و انسان‌های بی هویت در آن سوی مرز جمع شدند و به دنبال شرارت و یاغی‌گری هستند، تقریبا مزدور هستند از دیگران برای شرارت پول می‌گیرند انتظار داریم لانه اینها به کلی خراب و از بین برود.
 
حجت الاسلام و المسلمین بامری اذعان‌کرد: پس از چند روز از دیدار رئیس جمهور کشور با نخست وزیر پاکستان شهادت مظلومانه مرزبانان را شاهد بودیم که یقینا منفور ملت و کشور پاکستان نیز هستند اما بستری فراهم شور که اینها اجازه پیدا نکنند که به صورت کور و بزدلانه پنج نفر از دلاورمردان مجاهد و مظلوم را به شهادت برسانند.
 
امام جمعه سراوان بیان کرد: امروز چهار شرور بی‌هویت نمی‌توانند خللی در اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنند، شهادت این مرزبانان یقینا امنیت را بیشتر خواهد کرد، قوت بیشتری به همه مجاهدان مرزبان و نیروهای امنیتی خواهد داشت.
 

 
انتهای خبر/


کد مطلب: 160869

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/160869/حقابه-سیستان-جدیت-پیگیری-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir