تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
رئیس کمیته دیپلماسی آب کمیسیون امنیت ملی مجلس:

افغانستان نباید در تأمین حقابه هیرمند کوتاهی کند

رئیس کمیته دیپلماسی آب کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: کشور افغانستان باید به تأمین حقابه هیرمند اقدام کند.
افغانستان نباید در تأمین حقابه هیرمند کوتاهی کند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مرتضی محمودوند با اشاره به نظارت میدانی که هیئت اعزامی کمیسیون از چاه نیمه‌های ۱، ۲، ۳ و ۴ زابل و بررسی آخرین وضعیت آب شرب حوزه سیستان و شهر زاهدان، بیان کرد: بحران آب در کل کشور موضوع حائز اهمیتی است، این موضوع به طور ویژه در سیستان و بلوچستان مشهود است، مردم این سرزمین سال‌هاست که از این موضوع رنج می‌برند.
 
وی با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان و موضع جدی درباره تأمین حقابه هیرمند، افزود: مواضع اخیر هیئت دولت بر کمبود آب در این منطقه صحه می‌گذارد؛ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز باتوجه‌به اهمیت موضوع امنیت آب، اقداماتی را در دستور قرار داده و امروز نیز هیئتی از منطقه نظارت میدانی انجام داد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: کشور همسایه و دوست افغانستان باید نسبت به تأمین حقابه هیرمند اقدام کند و نباید هیچ کوتاهی در این زمینه داشته باشد.
 
وی همچنین تأکید کرد: دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن نیز باید در این استان مستقر شود، همچنین باید توجه داشت که چاه‌های سطحی به طور موقت می‌توانند مشکل مردم را رفع کنند، بنابراین حفر چاه‌های ژرف باید موردتوجه مسئولان ملی و استانی قرار گیرد و در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
 
رئیس کمیته دیپلماسی آب کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: انتقال آب از دریای عمان نیز در دستور کار است و باید موردتوجه جدی‌تر قرار گیرد تا مسئله بحرانی آب به طور کامل حل شود.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcbzgb85rhb0wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما