تاریخ انتشار :جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۶
هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی مجلس در سفر به زابل با خانواده شهید علی غنی باتدبیر از شهدای حادثه اخیر سراوان دیدار کردند.
هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی با خانواده شهید غنی باتدبیر دیدار کردند
 
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شهریار حیدری و مرتضی محمود وند اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و ملک فاضلی رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان با حضور در منزل شهید استوار دوم «علی غنی باتدبیر» که در روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری حین درگیری با گروهک تروریستی و اشرار در هنگ مرزی سراوان «مزه سر» به درجه رفیع شهادت رسیده بود، ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده وی، از مقام شامخ این شهید والامقام تجلیل کرد.
 
شهریار حیدری به‌عنوان رئیس هیئت اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این دیدار ضمن اشاره به دلاورمردی‌های این شهید والامقام، بیان کرد: جمعی از نمایندگان در پی حادثه اخیر سراوان از طرف دکتر قالیباف رئیس مجلس مأموریت پیدا کردیم تا برای بررسی وضعیت امنیتی مرزهای این استان به این منطقه سفری داشته باشیم، دکتر قالیباف تأکید داشتند ضمن ابلاغ پیام تسلیت به خانواده شهدا و همرزمان شهدای مرزبان، موضوع را از نزدیک رصد و بررسی کنیم.
 
وی با اشاره به بازدیدی که روز گذشته از محل حادثه داشتند، افزود: دشمن با تمام تجهیزات به مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته و این گروهک‌ها با بهره‌برداری از تمام تجهیزاتی که در اختیار دارند، فرزندان ما را به شهادت رساندند. متأسفانه در نقطه صفر مرزی، هنگ مرزی سراوان درگیری ایجاد شده و شهید غنی باتدبیر آگاهانه و شجاعانه در حین کمک به سایر هم‌رزمانش به شهادت رسیده است، این دلاوری را جز شهادت شجاعانه چیز دیگری نمی‌توان تعبیر کرد؛ زیرا این شهید والامقام شهادت را آگاهانه انتخاب کرده است.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ۵ مرزبان مقابل ۴۵ نفر از اشرار و معاندین ایستادند و به درخواست تسلیم‌شدن آنها، پاسخ ندادند و به تقابل پرداختند و در حین درگیری توانستند تعدادی را زخمی کنند؛ اما معاندین با استفاده از شرایط جغرافیایی منطقه از مرز خارج و به سمت پاکستان فرار کردند.
 
حیدری ضمن درود بر روان پاک فرزندان شهدا، برای بازماندگان آرزوی سلامتی و علو درجات را از خداوند خواستار شد در ادامه از سردار شجاعی فرماندهی مرزبانی استان و تمام مرزبانانی که شجاعانه از مرزهای کشور صیانت می‌کنند، تقدیر تشکر کرد.
 
رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی مجلس همچنین با اهدای لوحی از خانواده شهید استوار دوم علی غنی باتدبیر تقدیر و تشکر کرد.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcef78znjh8pvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما