تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۱
کمبود طبیعت زنگ خطری برای سلامت روحی شهروندان؛

سارقان فضای سبز دلگان را ربودند!

ایجاد فضای سبز از ابتدایی‌ترین نیاز‌های شهروندان که به فراموشی سپرده شده است.
سارقان فضای سبز دلگان را ربودند!
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، فضای سبز شهری ابزار مهمی برای شهر‌های در حال رشد و تضمین سلامتی شهروندان است و تحقیقات در طول سال‌های اخیر نشان می‌دهد، فضای سبز برای سلامت جسمی و روانی ساکنان اهمیت بسزایی دارد.

طبق مطالعات اخیر در ارتباط با بهداشت محیطی، ۲۰ دقیقه حضور در پارک می‌تواند به میزان قابل توجهی احساس رضایت ما را از زندگی افزایش دهد.

مزایای فضا‌های سبز شهری فقط به ساکنان شهر محدود نمی‌شود، با رسیدن تغییرات آب و هوایی به نقطه بحرانی، پرورش محیط‌های طبیعی در مناظر شهری راهی برای کاهش میزان کربن یک شهر است.

یکی از شهروندان دلگان بیان کرد: بچه‌های دلگان پارک مناسبی برای بازی کردن ندارند و به اجبار در کوچه و خیابان بازی می‌کنند، با شروع فصل تابستان کودکان و نوجوانان ما مکان مناسب برای تفریح و نشاط همچنین گذراندن اوقات فراغت ندارند.

شهروند دیگری افزود: فضای سبز از ابتدایی‌ترین نیاز‌ها است، که سبب حفظ سلامتی و نشاط می‌شود ما نیازمند ورزش هستیم که در دلگان فضای مناسب وسایل ورزشی برای این موضوع وجود ندارد.

یکی دیگر از شهروندان تصریح کرد: برخی از پارک‌های سطح شهر به مأمن امن برای معتادین تبدیل شده و در ساعات مختلف شبانه روز شاهد استعمال موادمخدر صنعتی و سنتی توسط معتادین و افراد کارتن خواب هستند که علاوه بر اینکه چهره پارک‌ها را مخدوش کرده برای کودکان و نوجوانان نیز اثرات سوء و آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال دارد.

وی ادامه داد: روشنایی پارک‌ها باید بیش از پیش مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد تا از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود، متأسفانه به خاطر خاموشی و تاریکی، برخی از این پارک‌ها پاتوق افرادی شده است که آسایش را از محله‌ها گرفته است.

نهال‌کاری و کاشت درخت در سطح شهر گلمورتی انجام شده است

مجید بامری، مدیر خدمات شهری شهرداری گلمورتی در گفتگو با خبرنگار عصر هامون بیان کرد: در دو بلوار بزرگ امام علی و کشاورز درخت خرما کاشته شده است و بحث آبیاری نیز انجام می‌شود، با اینکه مشکلات در این قسمت وجود دارد؛ ولی توانستیم تا حدودی حل کنیم.

وی اذعان کرد: در خصوص احداث پارک و فضای سبز، پارک بلوار حاج‌قاسم با وجود مشکلات روشنایی از فضای سبز خوبی برخوردار است، پارک بانوان که به علت نبود حصار و روشنایی فعلاً قابل‌استفاده نیست؛ ولی سایر پارک‌های ما مشکل خاصی ندارند.

بامری افزود: در ایام نوروز ۲ هزار نهال بین مردم توزیع شد و در بلوار‌های سطح شهر نهال‌کاری صورت گرفته است، برای مثال در بلوار‌های نبی اکرم(ص) و جهاد جنوبی که حدود ۷۰۰ متر است نهال کاشته شده اما متأسفانه شبانه این نهال‌ها را ربودند.

مدیر خدمات شهری شهرداری گلمورتی گفت: از جمله اقدامات انجام‌گرفته باتوجه‌به ۵٫۵ هکتار فضای سبز موجود در شهرستان دلگان برای آبیاری فضای سبز و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب تمام تجهیزات آبیاری قطره‌ای را خریداری کردیم و با سازمان آب و فاضلاب منطقه نیز برای آبیاری مطلوب‌تر این فضا هماهنگ شده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdca6wn6i49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها