تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۷
با پیگیری‌های عصرهامون انجام شد؛

رفع مشکل کمبود سیلندر گاز در راسک

مشکل کمبود سیلندر گاز با همت مسئولین در شهرستان راسک رفع شد.
رفع مشکل کمبود سیلندر گاز در راسک
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، یکی از مشکلاتی که در ابتدای سال مردم شهرستان راسک با آن مواجه شدند مشکل کمبود سیلندر گاز بود باتوجه‌به این که در ابتدای امسال مصادف با ماه مبارک رمضان این مشکل بیشتر نمود پیدا کرد.

جهت پیگیری این موضوع با بخشدار مرکزی شهرستان تماس و مشکل را با‌ وی در میان گذاشتیم.

مسئولین شهرستان برای رفع مشکل عزم خود را جزم کردند و طی جلسه‌ای تصمیم بر این شد که رئیس شرکت نفت در الکترونیکی کردن کارت‌های سرپرست خانوار‌ها جهت گرفتن سهمیه گاز سرعت ببخشد و این امر به مردم نیز آگاهی‌بخشی شود تا نسبت به ثبت کارت خود اقدام کنند.

صف‌های طولانی‌ امان مردم را بریده بود و مردم روزه‌دار ساعت‌ها برای پرکردن سیلندر گاز در جایگاه‌ها معطل بودند.
 
صف گاز در فروردین‌ماه سال جاری

در گزارشی که در ۳۱ فروردین ماه «گران شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز، علت کمبود سیلندر در راسک» انجام شد و پس از پیگیری‌های خبرنگار ما و با همکاری مسئولین و اضافه‌شدن دو تانکر حمل گاز و الکترونیکی شدن سهمیه گاز و حل مشکل گرانی کرایه تانکر‌های حمل گاز با توافقی که بین شرکت گاز راسک و شرکت پرسی ایران گاز بسته شد مشکل حمل گاز برطرف شده و تقریباً در هر سه روز یک تانکر حمل گاز به این شرکت تحویل داده می‌شود.

همچنین در تاریخ ۶ خردادماه سال جاری خبرنگار ما به‌صورت سرزده در محل جایگاه گاز راسک حضور به عمل آورد تا عملکرد مسئولین در ارتباط با حل معضل نبود گاز را مشاهده کند.

هم اکنون هیچ مشکل گاز در شهرستان وجود ندارد و دیگر از صف‌های طولانی چند ساعته و نارضایتی مردم خبری نیست، شهروندان در کمتر از ۲۰ دقیقه سیلندر گاز خود را پر می‌کنند و دیگر معطل نمی‌شوند.
 
تهیه سیلندرگاز در خردادماه سال جاری
 

مشکل کمبود سیلندر گاز در راسک رفع شد

قادربخش تاجداری، رئیس شرکت راسک گاز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: شرکت راسک گاز یک شرکت غیرمستقیم است و به طور مستقیم از شرکت نفت سهمیه دریافت نمی‌کند و شرکت پرسی ایران گاز تعهد تأمین گاز را برعهده دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی در راسک گران‌شدن کرایه تانکر‌های حمل گاز است که درگذشته یک عدد تانکر حمل گاز با شرکت پرسی ایران گاز قرارداد ۱۰ساله بسته بود و در حال حاضر این قرارداد تمام شده و شرکت پرسی ایران گاز با مشکل کمبود ماشین مواجه شده است.

رئیس شرکت راسک گاز گفت: در روز‌های آغازین ماه مبارک رمضان با مشکل کمبود گاز مواجه شدیم که با برنامه‌ریزی هم اکنون در این زمینه مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: از اقدامات انجام شده تحویل گاز با کارت الکترونیکی به خانواده‌ها است که هر خانوار تعداد چهار سیلندر گاز تعلق می‌گیرد و هر ماه کارت سرپرست خانوار شارژ می‌شود، این اقدام سبب شده که هر خانوار به حق خود برسد و دست سودجویان و دلال‌ها نیز کوتاه شود.

تاجداری اذعان کرد: هنوز بعضی از خانوار‌ها کارت الکترونیکی ندارند و نیاز به گاز دارند که این خود سبب ایجاد شلوغی و صف‌های طولانی در شرکت گاز می‌شود، باید با اطلاع‌رسانی گسترده به شهروندان اطلاع داد تا آن تعداد خانوار‌هایی که به‌صورت الکترونیکی ثبت‌نام نکرده‌اند اقدام کنند تا این مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در راسک بسیاری از کد ملی خانوار‌ها به اسم سرباز ثبت شده است، چراکه قبلاً راسک زیر نظر این شهرستان بوده و با هر بار کارت کشیدن به آمار سرباز افزوده می‌شود و این سبب پایین آمدن سهمیه گاز شهرستان راسک است که این مشکل نیز باید برطرف شود.

رئیس شرکت راسک گاز افزود: یکی دیگر از عوامل بروز مشکلات مردم در این شهرستان عدم پوشش‌دهی خدمات توسط بانک ملت است و در راسک این بانک شعبه‌ای ندارد و شرکت نفت فقط با این بانک قرارداد دارد، در این شهرستان تنها یک دستگاه پوز موجود است و نیاز به حداقل سه دستگاه پوز داریم، این پشتیبانی و خدمات‌دهی در حال بررسی و انجام است.

وی تصریح کرد: همچنین ضعیف‌بودن سرعت اینترنت راسک از جمله مشکلاتی است که باعث می‌شود خدمت‌دهی به مردم با به‌ آهستگی پیش رود.

تاجداری گفت: مشکل الکترونیکی شدن کارت‌ها و عدم آگاهی مردم بااطلاع‌رسانی‌های انجام شده نیز برطرف شد، سهمیهٔ هر خانوار در راسک چهارسیلندر گاز است که با پرداخت هزینه ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در ماه تهیه می‌کنند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfexdytw6dv1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها