تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

یک کارگاه ساختمانی متخلف در زاهدان تعطیل شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک کارگاه ساختمانی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کرد، با حکم مقام قضایی پلمب شد.
یک کارگاه ساختمانی متخلف در زاهدان تعطیل شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حامد آرامش بیان کرد: بر اساس مواد ۸۵، ۹۶ و ۱۰۵ قانون کار، بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های وظیفه مدار، اقدام به بازدیدهای سرزده از کارگاه‌های ساختمانی می‌کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه در این بازدیدها رعایت اصول ایمنی و بهداشت‌کار طبق قوانین و مقررات موردتوجه قرار دارد، افزود: از ششم اردیبهشت‌ماه امسال طرح ویژه بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سراسر کشور آغاز که تا به امروز حدود ۷۱ مورد بازرسی در قالب این طرح در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تأکید بر اینکه در هر موضوعی پیشگیری بهتر از درمان است و این مهم در بخش رعایت قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت‌کار از اهمیتی فزاینده‌ای برخوردار است، تصریح کرد: براین‌اساس طی بازدید سرزده تیم بازرسی کار این اداره کل از کارگاه‌های ساختمانی سطح شهر زاهدان، یک کارگاهی که بر خلاف آیین‌نامه‌های حفاظت و بهداشت اقدام کرده و موارد خطرناک و ناایمن مشاهده شده بود، با پیگیری این اداره کل و دستور مقام قضایی تعطیل شد.
 
آرامش اظهار کرد: دستور رفع تعطیلی این کارگاه در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار، رفع نواقص و معایب موجود را تأیید کند.
 
وی گفت: عمده حوادث ناشی از کار در بخش کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد و براین‌اساس با پیمانکاران و مالکان طرح‌های ساختمانی که ایمنی و بهداشت‌کار را رعایت نکنند، بدون اغماض و مسامحه با آنها برخورد خواهد شد.
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchwvnzm23n-wd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها