تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۸
شهید نصیر مرعشی در وصیت‌نامه خودنوشت: دخترانم حجابتان را برای‌خدا حفظ کنید.
حجابتان را برای‌خدا حفظ کنید
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شهید نصیر مرعشی در نهم مهر‌ماه سال ۱۳۳۹ در مینودشت متولد شد و در تاریخ هفتم خرداد‌ماه ۸۸ در زاهدان بر اثر انفجار بمب انتحاری به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.
 
این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
وصیتی به پسرم جواد مرعشی
 با یاد خدای بزرگ و متعال حال که در این دست‌نوشته را می‌نویسم قلبم آکنده از اندوه غم گرفتاری زمانه است جواد آقا چند کلام و گپی برایتان دارم، شاید روزی که این نوشته را می‌خوانی پدرت در کنارت نباشد.
 
بنده گناهکارم خودم می‌دانم و خدای خودم . ولی به من تهمت زیاد زده شده، همه را از اطراف و حتی همسایه‌ها نیز این تهمت‌ها را شنیده‌اند، اما من جز خدای خودم هیچ‌کس را ندارم و همه این حرف‌ها را با خودم به خانه آخرت می‌برم، تا شاید آنجا قاضی و قضاوت‌کننده‌ای درست عدالت کند و آن هم جز خدای بزرگ کسی دیگری نمی‌باشد. حرف‌وحدیث زیاد است؛ ولی به همین چند جمله اکتفا می‌نمایم.
 
 پدر جان درستکار باش، راست‌گو باش، حرف خودت همیشه جلوی افراد بگو. غیبت و تهمت و سرزنش دیگران بپرهیز. از خصلت‌های رذیله به‌دور باش.
 
 در این زمانه دوست خوب کم‌پیدا می‌شود. سعی کن که کمتر دوست داشته باشی. رفیق‌بازی بپرهیز. به خودت و آینده‌ات فکر کن. به مادرت و خواهرانت فکر کن. زیرا آنها بهترین دوستانت هستند. به مادرت احترام بگذارید و او را خدمت‌کن. چون برای تو زحمات زیاد کشیده است. درس‌خواندن و کسب علم و معرفت موجب شکوفایی دل روح و روان می‌شود. از حرف‌های بیهوده بپرهیز. از چشم‌وهمچشمی دوری نمایید.
 
 احترام به بزرگان همیشه در ذهنتان تجلی نماید.
 نماز اول وقت یادت نرود. همیشه و همه‌جا از خداوند بزرگ کمک بگیر. توسل به ائمه اطهار یادت نرود. کمک به مستمندان را سرلوحه زندگی خودت قرار بده.
 
در انتخاب زندگی همیشه با مشورت افراد صالح و دل‌سوز همگام باش. از فکر و هوش و حواس خودت هم استفاده کن. همیشه در حرف‌هایت سعی نما و بهترین را از زبانت بیرون بیاوری.
 
 پیامی و وداعی به عزیزان دخترم نجمه، نرگس و راضیه:
 با تأییدات خداوند بزرگ برای شما آرزوی سربلندی و شادمانی را در پناه خداوند منان دارم. به دخترهای خوب و گل خودم وصیت می‌کنم:
 
 از نعمت‌های خوبی که خداوند به شما داده در جهت درست و صحیح استفاده نمایید. خداوند عقل سالم و سلیمی به شما عنایت فرموده، تا بتوانید راه درست را انتخاب نمایید. درست فکر کنید. همیشه خوبی‌ها و زشتی‌ها را برای خداوند بخواهید.
 
 همیشه صبور باشید با قناعت زندگی کنید. از لوازم زندگی که در اختیار دارید به نحو احسن استفاده نمایید. از اسراف و بریز و به پاش‌ها دوری کنید. همیشه پایتان را اندازه گلیم خانه‌ات دراز کنید.
 
 در انتخاب زندگی روزمره بافکر و اندیشه و مشورت پیش بروید. دوستان لایق و شایسته که الگوی پیشرفت هستند، انتخاب کنید. الگو و سرمشق زندگی شما حضرت فاطمه الزهرا (س) و ائمه اطهار باشند.
 
از چشم و هم چشمی بپرهیزید.
از یاد خدا غافل نشوید. حجابتان را برای‌خدا حفظ کنید. نماز اول وقت را فراموش نکنید.
 
 احترام به مادر یادتان نرود. چون زحمات بی‌شائبه‌ای را برای شما صرف نموده. به بزرگان احترام بگذارید. از غیبت و خصلت‌های رذیله که انسان را نابود می‌کند، دوری کنید.
 
 سعی و تلاش و امید به زندگی و آخرت را از دست ندهید.
در انتخاب زندگی همیشه سعی به انتخاب اصلح را در نظر داشته باشید.
 
 اگر روزی رسید که بنده در بین شما نباشم و تقدیر الهی ما را به وادی آخرت مسافر نمود، باز هم توصیه به صبر و بردباری را پیشه کنید. چون خداوند صابران را دوست دارد و اگر پدر خوبی برای شما نبودم، به بزرگواری خودتان مرا عفو نمایید. دعا کنید خداوند مرا ببخشد.
 
 پدرتان نصیر مرعشی
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcaw6n6m49niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها