> سارقان باکس‌های زباله را هم ربودند! زباله‌های شهر همچنان سرگردان | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
کمبود ماشین‌آلات حمل زباله در کنار غیب شدن و سرقت سطل‌ها در گلمورتی کار جمع‌آوری زباله‌ها را به تعویق می‌اندازد.
سارقان باکس‌های زباله را هم ربودند!/ زباله‌های شهر همچنان سرگردان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، بر کسی پوشیده نیست که نبود مدیریت در جمع‌آوری و دفع زباله‌های شهری چه وضعیت بحرانی را از نظر بهداشتی متحمل زندگی انسان‌ها خواهد کرد و بدون وجود تجهیزات مدرن و مکانیزاسیون سیستم جمع‌آوری زباله، انبوهی از آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمله زباله‌های میکروبی زندگی انسان‌ها را تهدید می‌کند.

ماشین یا دستگاه حمل زباله، یکی از انواع ماشین‌آلات خدمات شهری است که باهدف تسهیل در امر جمع‌آوری زباله به کمک نیرو‌های خدمات شهری شهرداری به کار گرفته شده است، اما در شهرستان دلگان به دلیل کمبود این ماشین جمع‌آوری زباله به‌موقع صورت نمی‌گیرد.

در شهرستان دلگان غیب شدن و سرقت سطل‌های زباله به یکی از چالش‌های شهرداری تبدیل شده است که اگر این روند ادامه پیدا کند، به یک معضل اساسی تبدیل خواهد شد.

مسئولین به ناپدیدشدن سطل‌های زباله رسیدگی کنند
یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عاجزانه تقاضا داریم به این ناپدیدشدن سطل‌های زباله رسیدگی شود، بار‌ها مشاهده شده در نبود سطل، زباله‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها تلنبار شده است.

وی با اشاره به وجود زباله گرد‌ها و متکدیان سر سطل‌های زباله افزود: تعدادی از افراد که به‌عنوان زباله گرد در سطح شهر مشغول جمع‌آوری مواد ضایعاتی هستند اقدام به خالی‌کردن تمامی محتویات سطل‌های زباله در خیابان‌ها می‌کنند که این نمای زشتی به شهر می‌دهد.

شهروند دیگری اذعان کرد: بار‌ها دیده‌ایم افرادی با موتور و یا پیاده دنبال جمع‌آوری وسایل پلاستیکی و کارتن هستند و با گونی‌های بزرگ بدون کوچک‌ترین وسیله محافظتی مانند ماسک و دستکش مشغول جستجو در سطل‌های زباله هستند.

وی گفت: همچنین از شهرداری انتظار می‌رود تا با فرهنگ‌سازی در مورد تفکیک زباله‌ها با اجرای نمایش، آموزش‌های لازم در خصوص جداسازی زباله‌های خشک و‌ تر به اهالی منطقه داده شود.

کمبود ماشین حمل زباله از مهم‌ترین چالش‌های شهرداری گل مورتی است
حمیده عبداللهی، شهردار گلمورتی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ۳۴ نفر نیروی خدماتی در شهرداری مشغول به کار هستند، بیان کرد: ۱۰ نیروی پاکبان به‌صورت سیار و شیفتی و تعدادی از آنان ثابت در محلات چاه کمال و حسین‌آباد در دو شیفت صبح و شب مشغول به نظافت کوچه و خیابان‌ها هستند و ما در شهرداری مشکل نیروی خدماتی نداریم.

وی با اشاره به یکی از مشکلات اساسی در شهرداری گلمورتی افزود: کمبود ماشین حمل زباله به مهم‌ترین معضل شهری تبدیل شده و به علت کمبود بودجه شهرداری نمی‌توانیم ماشین دیگری خریداری کنیم.

عبدالهی با بیان اینکه شهرداری در بخش درآمدزایی دچار مشکل است، تصریح کرد: قسمت اعظم درآمد از طریق ساخت‌وساز، دریافت عوارض به دست می‌آید؛ اما به دلیل اینکه کل زمین‌های شهرداری دلگان اراضی ملی هستند شهرداری نمی‌تواند سود و تجارت خودش را داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهر گلمورتی با کمبود سطل زباله مواجه نیست، ادامه داد: حدود ۳۰۰ سطل زباله در سطح شهر وجود دارد که ۱۰۰ باکس از آن در محلات حسین‌آباد و چاه کمال واقع شده، اما در بعضی مناطق مشکل جابه‌جایی سطل‌های زباله و سرقت آن‌ها وجود دارد، چراکه بعضی از شهروندان سطل‌های زباله را به داخل خانه‌هایشان می‌برند که باید این قضیه فرهنگ‌سازی شود، همچنین ما با همکاری نیروی انتظامی پیگیر این مورد هستیم.

شهردار گلمورتی با اشاره به سایت پسماند زباله در این شهر اذعان کرد: در حال حاضر یک مکان موقت زیر نظر بهداشت و محیط‌زیست کار معدوم‌سازی زباله‌ها صورت می‌گیرد، با همکاری و پیگیری‌ها به دنبال یک مکان ثابت برای سایت هستیم.

وی گفت: یکی دیگر از مشکلات شهرداری گلمورتی افزایش حاشیه‌نشینی است که کار حمل زباله را با وجود کمبود بودجه و ماشین حمل زباله سخت‌تر کرده است.

وی گفت: در شهرستان دلگان زباله گردها سطل‌های زباله را وارونه می‌کنند همچنین زباله‌ها را آتش می‌زنند که علاوه بر زشت شدن نمای شهر باعث به‌وجودآمدن بیماری‌های عفونی و سایر مشکلات می‌شود، دراین‌خصوص با ادارات بهزیستی و نیروی انتظامی جلساتی برگزار و خواهان رفع این معضل هستیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcc1sqs02bqex8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما