تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۶
قیرهای رایگانی که برای توسعه معابر شهری جذب شده بود، پس از ۱۵ ماه توسط شهرداری شهر سیب به هدر رفت.
چه کسی پاسخگوی هدر رفتن قیر رایگان در شهرداری سیب است؟
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علی دانشمند، استاد دانشگاه در قسمت دوم یادداشت خود به تحلیلی از عملکرد شهردار سیب با عنوان «اولین شهردار سیب، ضعیف‌تر از دهیاران ادوار» پرداخت، وی در سومین قسمت این یادداشت به بررسی مشکلات و معضلات شهر سیب و دلایل عدم انجام آسفالت معابر می نویسد: توسعه و بهبود آسفالت معابر به دلیل نقش آن در زندگی شهری، از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید توسط شهرداران دنبال شود.

شهرداری‌ها به‌منظور خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به ساکنان شهر و همچنین جلب رضایت آن‌ها نقاطی از شهر را که آسفالت ندارد و یا در طی زمان‌های مختلف دچار فرسایش شده‌اند آسفالت می‌کنند.

نبود آسفالت در مناطق شهری می‌تواند سبب خطر تصادف، استهلاک خودرو‌ها، ایجاد گردوخاک در فصل تابستان و سختی تردد در فصل زمستان شود، بنابراین شناسایی نقاط فاقد آسفالت در شهر‌ها برای کمک به توسعه زیرساخت‌های شهری یکی از وظایف مهمی است که توسط مدیران شهری باید دنبال شود.

یکی از موضوعاتی که می‌تواند به توسعه آسفالت معابر در شهر‌ها کمک کند؛ دریافت قیر از محل تأمین قیر رایگان برای شهرداری‌ها است.

دریافت قیر رایگان کمک شایانی در توسعه آسفالت شهر‌ها دارد و آسفالت معابر شهری سبب می‌شود سطح رفاه شهروندان در معابر و مناطق مسکونی افزایش پیدا کند و مشکلات مختلفی که در اثر نبود آسفالت در شهر‌ها مشاهده می‌شود کاهش پیدا کند.

دریافت قیر رایگان در توسعه معابر شهر سیب چه تأثیری داشته است؟ بر اساس اخبار دریافتی از منابع آگاه برای شهرداری سیب در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بیش از ۱۱ تانکر قیر رایگان تخصیص‌داده‌شده بود که این شهرداری توانست کمتر از ۴۰درصد از این مقدار را جذب کند.

پس از جذب این مقدار قیر رایگان باید دپو‌های آسفالت جهت آزمایش‌های اولیه آماده می‌شد که این اتفاق صورت گرفت و دپو‌های آسفالت شهرداری سیب آماده پخش و انجام آسفالت معابر شد؛ اما در کمال ناباوری این دپو‌ها پس از گذشت حدود ۱۵ ماه پخش نشده‌اند تا مشکلات معابر خاکی شهر سیب همچنان پابرجا باشد.

نکته مهم این است که دپو‌های آماده شده چه زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ آیا این دپو‌ها پس از گذشت ۱۵ ماه قابلیت استفاده را دارند؟

تخلیه قیر رایگان در شهرداری هم‌جوار؛ هدیه یا سهل‌انگاری شهردار

تخصیص قیر رایگان برای بالابردن شاخص‌های کالبدی در محلات مسکونی و ارتقا سطح زندگی ساکنان محله‌های مورد هدف طرح بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی‌شده که شهرداری‌ها موظف‌اند سهمیه قیر رایگان را صرف معابر بدون آسفالت یا نیازمند ترمیم آسفالت در همان شهر استفاده کنند.

اواخر سال گذشته ۲ تانکر قیر رایگان از قیر‌های تخصیص‌ داده‌شده به شهرداری سیب توسط مدیران شهری جذب شد؛ یکی از این تانکر‌های قیر رایگان با دپو‌های آسفالت که حدود ۱۵ ماه پیش آماده و در اثر گذشت زمان و بارش باران دچار اضمحلال شده بودند ترکیب شد تا قابلیت استفاده پیدا کنند و تانکر دیگر در یکی از شهرداری‌های هم‌جوار تخلیه شد تا بدین صورت ۲ تانکر قیر رایگان جذب شده برای شهر سیب هیچ عایدی نداشته باشد.

سؤال مهم این است که چند تانکر قیر رایگان دیگر باید با دپو‌های آماده ترکیب شود تا معابر شهر سیب از وضعیت فعلی خارج شوند؟

دانشمند یکی دیگر از دلایل عقب‌ماندگی توسعه آسفالت معابر در شهر سیب را نبودن زیرساخت مناسب عنوان کرده و می‌گوید؛ سال گذشته زیرسازی یکی از محلات شهر سیب جهت پخش آسفالت انجام شد؛ اما در سال جاری دوباره این پروژه اصلاح شد چرا که بر اساس اصول فنی و مهندسی کار نشده بود.

نکته قابل‌تأمل این است که هزینه اصلاح این پروژه توسط چه کسی پرداخت می‌شود؟ شهرداری سیب یا پیمانکار؟ البته در صورتی که پیمانکاری وجود داشته باشد.

ادامه دارد...

  https://asrehamoon.ir/vdcdsf0fkyt09z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما