تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۳
مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو خبر داد:

اصلاح و توسعه شبکه روستاهای دچار تنش آبی منطقه سیستان

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: اصلاح و توسعه شبکه توزیع و خطوط فرعی تمامی روستاهای دچار تنش آبی سیستان به‌منظور کاهش اثرات ناشی از کم‌آبی و محدودیت‌های منابع آبی در طرح جهاد آبرسانی لحاظ و در حال انجام است.
اصلاح و توسعه شبکه روستاهای دچار تنش آبی منطقه سیستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، میثم جعفرزاده در سفر به منطقه سیستان ضمن گفت‌وگوی رودررو با مردم و بررسی وضعیت تأمین و توزیع آب آشامیدنی این منطقه؛ از اجرای یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سیستان و بلوچستان خبر داد و بیان کرد: در قالب طرح ملی جهاد آبرسانی، تأمین آب و رفع تنش آبی از یک هزار و ۷۵۱ روستای این استان با اعتبار چهارهزار و ۸۳۰ میلیارد تومان، به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح آبرسانی روستایی در حال اجراست.
 
وی حجم عملیات اجرایی این طرح را بیش از چهارهزار کیلومتر لوله‌گذاری اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته طی یک بازه زمانی سه‌ساله تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

مشاور وزیر و رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: همه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان که دارای روستای فاقد شبکه هستند در این طرح قرار دارند و هم‌اینک در جبهه‌های کاری و مناطق مختلف از شمال تا جنوب در حال اجراست.
 
وی با اشاره به بازدیدی که از روستاهای شهرستان هیرمند و نیمروز داشت، بیان کرد: در جریان این بازدید مقرر شد در کوتاه‌مدت نصب تانکر ثابت برای مناطق بحرانی و همچنین آبرسانی سیار برای روستاها صورت گیرد.
 
جعفرزاده افزود: با تکمیل خط انتقال از چاه نیمه شماره سه به تصفیه‌خانه زهک که در قالب طرح جهاد آبرسانی وزارت نیرو در حال انجام است، آب آشامیدنی روستاهای سیستان از چاه نیمه شماره سه تأمین خواهد شد.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdciwzazvt1aqu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما