تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۴
در جشن میلاد امام رضا (ع) مطرح شد؛

محبت و مودت به اهل‌بیت (ع) را در عمل نشان دهیم

امام‌جمعه سراوان گفت: خدای متعال در قرآن کریم به اطاعت و مودت اهل‌بیت پیامبر (ص) سفارش کرده است. مودت یعنی اینکه در عمل و رفتار دوستی و محبت خود را نسبت به اهل‌بیت (ع) نشان دهیم.
محبت و مودت به اهل‌بیت (ع) را در عمل نشان دهیم
گزارش پایگاه خبری عصر هامون به نقل از شستون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری امروز در جشن میلاد امام رضا (ع) هشتمین خورشید آسمان ولایت و امامت ضمن تبریک ولادت باسعادت امام مهربانی، امام رئوف حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، بیان کرد: اگر می‌خواهیم مسیر خداشناسی، بندگی و دوستی خداوند متعال را طی کنیم باید از پیامبر (ص) و خاندانش اطلاعات و پیروی کنیم.

وی افزود: خدای متعال در قرآن کریم به اطاعت و مودت اهل‌بیت پیامبر (ص) سفارش کرده است. مودت یعنی اینکه در عمل و رفتار دوستی و محبت خود را نسبت به اهل‌بیت (ع) نشان دهیم. در شادی ائمه شاد باشیم و جشن‌وسرور برپا کنیم و در غم آنها اشک بریزم.

امام‌جمعه سراوان خاطرنشان کرد: امروز ولادت باسعادت یکی از خوبان عالم یعنی امام رضا (ع) است که شادی این روز باید در عمل ظهور و بروز داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بامری با اشاره به روایت‌های مختلف از امام رضا (ع) در خصوص حضور در نشست‌ها و جلسه‌ها و ذکر و محبت اهل‌بیت (ع)، تصریح کرد: محبت به پیغمبر (ص) و اهل‌بیت پیامبر امر خداست، ما در این عالم بشری مسلمان هستیم خدای مایکی است و خالق ما یکتا و یگانه است، عبادت مختص خداست و لاغیر، اما محبت و مودت به تشریح خدا در قرآن نسبت به پیامبر (ص) و خاندانش عشق انسان را به خداوند برابر می‌کند.

وی اذعان کرد: وقت‌گذاشتن و حضور در مجالسی که برای ائمه اطهار (ع) برپا می‌شود بسیار ارزشمند است، مسیر خداشناسی، بندگی، ذکر و درست مسلمانی کردن را باید از مسیر و سیره این خاندان طی کنیم.

امام‌جمعه سراوان گفت: همه فرق‌ها و بزرگان اسلام به جهت پاکی، صداقت، عظمت و عصمت امام رضا (ع) سر تعظیم فرود آورده‌اند، این مجالس دروازه بی‌کران و گنجی گران‌هاست برای افرادی که در این مجالس حضور دارند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcai6n6o49niw1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما