تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۴
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان:

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ثبت شد

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد انواع وسایل نقلیه در مسیرهای جنوب استان در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ثبت شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، علیرضا یارمحمدی بیان کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی افزود: پرترددترین محورهای حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و برعکس، نیک‌شهر (سه‌راهی نیک‌شهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طی این مدت بیش از ۳۸۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های بین استانی تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش داشته است.

یارمحمدی ادامه داد: سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان معادل ۲۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد وسایل نقلیه سبک‌وسنگین در محورهای جنوب سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های ترددشمار و سامانه‌های ثبت تخلف در تمامی جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

این مسئول اذعان کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در اردیبهشت به ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

یارمحمدی با اشاره به شماره‌تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و افزایش ۱۹ درصدی تماس‌ها در این بازه زمانی، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌ها پاسخگویی سامانه ۱۴۱ است و باتوجه‌به این مهم میزان پاسخگویی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.


انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcbz8b89rhb0gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما