تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۲
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید توجه ویژه‌ای به بانوان روستایی در زمینه توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.
 توانمندسازی بانوان روستایی سیستان و بلوچستان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است
 به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در دیدار دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به ظرفیت قابل‌توجه مرز آبی و خاکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان با دیگر استان‌های کشور به دلایل داشتن مرزهای طولانی آبی و خاکی، پتانسیل‌های فراوان در زمینه‌های مختلف، جوان‌ترین استان کشور، رشد جمعیتی و از سویی وجود برخی مسائل و مشکلات، متفاوت است.
 
وی با اشاره به اینکه زنان و مادران تمدن ساز هستند و فرزندی که تربیت می‌کنند، می‌تواند جامعه را متحول کند افزود: مادر اساس یک خانواده است که نقش‌های مهم مدیریت، اقتصاد و تربیت فرزندان را بر عهده دارد.
استاندار ادامه داد: علاوه بر خانواده؛ آموزش‌وپرورش نیز نقش مهمی در جوامع دارد اگر برنامه‌ریزی مناسبی در آموزش‌وپرورش انجام شود، در دانشگاه‌ها با مشکلات مواجه نخواهیم شد.
 
کرمی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سیستان و بلوچستان گفت: خانواده زندانیان یا کسانی که به هر نحوی جان خود را از دست دادند، هیچ گناهی ندارند و باید به این خانواده‌ها رسیدگی شود، تا مادر خانواده دغدغه‌ای برای نحوه بزرگ‌تر نمودن کودکانش را نداشته باشد.
 
وی افزود: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق از افراد و اینکه چند نفر در معرض آسیب قرار دارند، می‌تواند بر انجام روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.
 
استاندار بر هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف فرهنگی در راستای همفکری و اقدام مشترک به‌ویژه در نظام تربیتی بین مدارس و خانواده تأکید کرد.
 
وی با تشریح جنگ شناختی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌هاست.
 
کرمی اظهار کرد: اسلام و قرآن شامل مبانی نظری قوی است، و اگر قرآن را در جامعه توسعه دهیم بر دشمنان پیروز خواهیم شد.
 
دستیار رئیس‌جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نیز با اشاره به بازدیدهای صورت‌گرفته از نقاط مختلف زاهدان بیان کرد: مشکلات مطرح شده در این بازدیدها قابل‌لمس بود و مردم استان سیستان بلوچستان به معنای واقعی کلمه مردم نجیب و ولایت‌مداری هستند.
 
سکینه سادات پاد افزود: دغدغه‌ها و دردهای مسئولان استانی از مسائل و مشکلات موجود مشترک است و این می‌تواند مهم‌ترین کلید حل مشکلات باشد.
 
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان باتوجه‌به معادن غنی و سرمایه‌های سرشاری که دارد، نه‌تنها باید عامل پیشرفت استان باشد؛ بلکه باید عاملی برای پیشرفت کشور شود.
 
انتهای خبر/ س
  https://asrehamoon.ir/vdcjyvevtuqemvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما