تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۷
  استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باید مطالعات لازم برای جایگزینی روش‌های جدید در عرصه‌های مختلف تولید از جمله تجهیزات پزشکی، کشاورزی، دامداری، فناوری و... داشته باشند.
عرصه تولید باید بر مبنای نوآوری و خلاقیت بنا شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کرمی در نشست با رئیس و معاونین پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای هدایت سرمایه‌های سرگردان مردم جهت سرمایه‌گذاری‌های مشترک در شرکت‌های دانش‌بنیان صورت بگیرد.
 
وی تصریح کرد: روش‌های موفق سرمایه‌گذاری در عرصه‌های تولید و شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از رسانه‌ها در راستای آگاهی و جهت‌دهی به سرمایه‌های مردمی اطلاع‌رسانی شود.
 
کرمی با تأکید بر ایجاد تحول در دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش بیان کرد: باید احساس هویت‌دهی به دانش‌آموزان با ورود آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود.
 
 استاندار اظهار کرد: با ورود دانش‌آموزان روستایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و اهدای زمین به آنان نوعی هویت‌بخشی در قالب حوزه کشاورزی صورت‌گرفته است.
 
کرمی ادامه داد: شما مسئولان نیز باید در جهت همفکری برای هویت‌دهی به دانش‌آموزان دبیرستانی در قالب حوزه دانش اقدام کنید. 
 
استاندار با اشاره به دیداری که با سفیر ایران در مکزیک داشت، افزود: در این دیدار علاقه مردم کشور مکزیک به هنر دستی سوزن‌دوزی استان مطرح شد که در زمینه حضور ۲ تن از هنرمندان و ایجاد نمایشگاه صنایع‌دستی استان در کشور مکزیک بحث و تبادل نظر شد.
 
 کرمی بیان کرد: سیستان و بلوچستان در دو حوزه صادرات و واردات فعالیت دارد که در حوزه واردات باید با ورود کالاهایی که توانایی فراوری و صدور آنها به مناطق دیگر جهان را داریم فعالیت نمائیم.
 
وی اذعان کرد: باید بررسی لازم بر روی روش‌های فراوری کالاهای وارداتی صورت بگیرد و از صادرات کالاهای تولیدی به صورتت خام نیز جلوگیری شود.
 
وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در فراوری کالاهای تولیدی سطح استان و جلوگیری از خام‌فروشی اقدام کنند.
 
 استاندار تصریح کرد: با ورود به عرصه قطعه‌سازی در حوزه خودروسازی شاهد یک حرکت عظیم در زمینه تولیدات صنعتی استان خواهیم بود.
 
کرمی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به تدابیر صورت‌گرفته دیگر شاهد خام‌فروشی معادن نیستیم، ولی باید در زمینه فراوری تولیدات این معادن نیز اقدام شود که این موضوع به عهده شرکت‌های دانش‌بنیان است.
 
وی با اشاره به اهمیت کسب‌وکارهای الکترونیکی اذعان کرد: تاکنون آن گونه که باید، کسب‌وکارهای اینترنتی و تجارت الکترونیکی در استان موردتوجه قرار نگرفته است.
 
استاندار بر تجارت الکترونیکی با کشورهای همسایه، ارائه خدمات اینترنتی، ایجاد سامانه در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی و صنعت حمل‌ونقل تأکید کرد.
 
  وی بر اهمیت تربیت مهارت‌محور دانش‌آموزان تأکید و گفت: در ارگان آموزش‌وپرورش مهارت‌محوری دانش‌آموزان در اولویت قرار بگیرد، تا هنگامی که وارد عرصه کار یا دانشگاه می‌شوند، توانایی علمی و عملی لازم را داشته باشند.
 
 انتهای خبر/ س
 
  https://asrehamoon.ir/vdccxsqse2bqes8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها