تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
پیگیری­‌ها نتیجه داد؛

کمبود سیلندر گاز در تفتان رفع شد

ماشین حمل سیلندرگاز ۲ روز در هفته از زاهدان به تفتان خواهد آمد و مشکل نبود سیلندر در این شهرستان رفع شده است.
کمبود سیلندر گاز در تفتان رفع شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سیستان و بلوچستان به‌عنوان بزرگ‌ترین استان کشور در محرومیت‌های بسیار به سر می‌برد، خیلی از شهرستان‌ها با وجود لوله‌کشی گاز و خط انتقال گاز به پاکستان از نعمت گازکشی محروم هستند این مشکل حتی با تغییر فصل و گرم‌شدن هوا همچنان ادامه دارد.
 
 بسیاری از روستاهای استان نیز برای تأمین گاز موردنیاز خود مجبور به طی مسافت بسیار تا شهر هستند که در اغلب اوقات دست‌خالی برمی‌گردند در زمستان با مصرف بالای گاز در کشور سیلندر گاز کمیاب می‌شود و در تابستان نیز به دلیل مسائل زیر ساختی در توزیع و تأمین گاز مصرفی با مشکل مواجه هستیم.
 
در فصل تابستان از مصرف گاز این شهرستان‌ها و روستاها برای مصارف کم پخت‌وپز و گرم‌کردن آب نیازمند است که بازهم مردم برای گرفتن یک سیلندر گاز باید وقت زیادی را سپری کنند.
 
شهروندان کپسول‌های فلزی گاز با وزن ۲۰ کیلوگرم را بر دوش گذاشته  و دنبال گاز از این شهر به آن شهر گز کرده و این حجم سنگین سیلندر گاز را مدام بالا و پایین می‌کنند، مردم رنج‌کشیده این استان هرسال با مشکل کمبود گاز و صف‌های چندکیلومتری مواجه هستند.
 
باتوجه‌به پیشرفت و مدرن‌شدن دنیای امروزی گازرسانی برای مصارف خانگی یکی از نیازهای اساسی بشر برای زندگی به‌حساب می‌آید که متأسفانه
مردم شهرستان تفتان نیز هنوز از نعمت گازرسانی برای مصارف خانگی بی‌بهره‌اند و با مشکلات زیادی برای تهیه سیلندر گاز دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
 
میربلوچ زهی یکی از اهالی شهرستان گفت: باتوجه‌به اینکه شهرستان تفتان از نظر جغرافیایی در منطقه‌ای سردسیر قرار دارد، هنوز تدبیری برای گازرسانی توسط مسئولین اندیشه نشده و مردم برای تهیه سیلندر گاز دچار مشکلات زیادی هستند که بعضاً از مسیرهای طولانی برای تهیه یک سیلندر به شهر می‌آیند.
 
شهروند دیگری افزود: مردم شهرستان تفتان از نبود سیلندر گاز در چند روز گذشته گلایه‌مند هستند، در چند روز گذشته در این شهرستان با نبود سیلندر گاز روبرو هستیم و ناچار برای تهیه سیلندر به شهرهای مجاور می‌رویم.

 نبود پمپ تخلیه شرکت گاز تفتان، دلیل عدم خدمت‌رسانی به مردم
علیرضا شهنوازان، فرماندار شهرستان تفتان در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: به دلیل نداشتن پمپ تخلیه شرکت گاز تفتان نمی‌تواند به مردم خدمت‌رسانی کند این مشکل در حالی است که درخواست‌های مکرر برای تهیه پمپ از سوی مردم و مسئولین انجام‌گرفته ولی متأسفانه تاکنون شرکت گاز هیچ اقدامی در راستای حل این مشکل و رفاه حال شهروندان انجام نداده است.
 
وی گفت: با هماهنگی‌های انجام‌گرفته با محمدرضا بهاری مدیرعامل شرکت گاز استان مقرر شد، سیلندر گاز ۲ روز در هفته از زاهدان به شهرستان تفتان با ماشین‌های شرکت گاز آورده و در سه بخش نازیل، مرکزی و گوهرکوه توزیع شود.
 
فرماندار شهرستان تفتان تصریح کرد: این اقدام در حالی است که قبلاً مردم بخش‌های تابعه برای تهیه سیلندر مجبور به آمدن به شهر نوک‌آباد بودند؛ ولی الان ماشین‌های شرکت گاز موظف به تحویل سیلندر در هر بخش و درب منزل مردم هستند.
 
  انتهای خبر/ ف
  https://asrehamoon.ir/vdce7z8zvjh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما