تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۵
امام‌جمعه شهرستان نیک‌شهر گفت: تهذیب و تزکیه نفس در اندیشه های اخلاقی از خصوصیات بارز امام خمینی (ره) بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی یعقوبی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی از برجسته‌ترین حکیم ترین و شایسته‌ترین شاگردان مکتب حضرت امام رحمت‌الله بودند، ایشان نزدیک‌ترین فرد به حضرت امام بوده و امام را از همه بهتر و بیشتر می‌شناخت.

وی افزود: برای شناخت انسان از سه مؤلفه می‌توانیم بهره ببریم، اول ویژگی‌های شخصی و شخصیتی و صفات فردی است به تعبیری چگونه بود چگونه زندگی کرد، قسمت دوم اصول و مبانی فکری او بود؛ یعنی در حقیقت او چگونه فکر می‌کرد چگونه می‌اندیشید و قسمت سوم مکتب، راه، خط‌مشی و عمل این شخصیت بود.
 
امام‌جمعه نیک‌شهر با بیان اینکه امام خمینی‏‏ (ره) ‏‏ علاوه بر تهذیب نفس خویش، در برابر جامعه نیز احساس مسئولیت ‏‎ ‎‏می‌کرد، تصریح کرد: علی‌رغم مهذب بودن همه را به تهذیب نفس سفارش می‌کرد و تمام هستی خود را در خدمت اسلام و نظام اسلامی قرارداد.
 
وی ادامه داد: از دیگر صفات امام عاقل بودن، دوراندیش، حکیم انسان‌شناس بودن، حلیم و بردبار و آینده‌نگر بودن را می‌توان نام برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی گفت: امام خمینی (ره) شخصیت والایی که به دلیل رهبری انقلابی بزرگ و تاریخ‌ساز از چنان عظمتی برخوردار است که علی‌رغم گذشت سال‌ها از ارتحال ایشان، همچنان جای سخن برای تشریح ابعاد متنوع زندگی فردی و اجتماعی دارد.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره)، سیاستمداری مکتبی و دارای مکتب سیاسی بود، ادامه داد: از بعد سیاسی امام خمینی (ره) یک شخصیت بی‌نظیری بود که دوست و دشمن بر آن تأکید داشتند و القاب بسیاری نظیر صاحب‌نظر برجسته، تحلیلگر سیاسی فوق‌العاده و آینده‌نگری قوی بر ایشان گذاشتند.
 
امام‌جمعه نیک‌شهر با بیان اینکه امام (ره) به سراغ ریشه فسادها رفت و آن را در حاکمان فاسد، استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی می‌دانست، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز راه ایشان را ادامه دادند و به سراغ ریشه‌ها رفتند.
 
وی با اشاره به این موضوع که امام (ره) شخصیتی دشمن‌ستیز داشت، خاطرنشان کرد: امام همواره تلاش می‌کرد، در مسیر ولایت‌مداری گام بردارد و بعد از رحلت ایشان انقلاب اسلامی از نعمت رهبری، خمینی دیگری برخوردار شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حاکمیت اسلامی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های انقلاب است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب یکی از مهم‌ترین نعمت‌های انقلاب است که ایشان شجاع، فیلسوف، زمان‌شناس، اسلام‌شناس هستند.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcjtvevyuqemvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما