تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۵۹
وقتی دود پاسکاری‌های متولین به چشم مردم می‌رود!

درخواست اهالی روستای گتیوان برای ساخت خانه بهداشت

اهالی روستای گتیوان بخش تلنگ خواستار ساخت خانه بهداشت و حل مشکلات بهداشتی و درمانی روستا شدند.
درخواست اهالی روستای گتیوان برای ساخت خانه بهداشت
به گزارش خبرنگار عصرهامون، توسعه مراکز بهداشت در روستا‌ها و مناطق محروم الزامی است و خانه‌های بهداشت یکی از مهمترین مراکز پیشگیری از بیماری‌ها هستند.

ساخت خانه بهداشت در روستا‌ها تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است که باعث می‌شود مردم با مراجعه به این مراکز از انواع بیماری‌ها دور بمانند.

دسترسی به خانه بهداشت کمترین و اما در حال حاضر اساسی‌ترین مطالبه برای اهالی روستای گتیوان است، به گونه‌ای که بسیاری از مشکلات دیگر را می‌توان در نسبت با همین فقدان در نظر گرفت.

ضعف زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی، مواصلاتی از جمله مشکلاتی است که ساکنین روستا‌های محروم از جمله روستای گتیوان بخش تلنگ با آن مواجه است.

نداشتن خانه بهداشت و بی‌توجهی و عدم تخصیص اعتبارات به این روستا از جمله مشکلاتی است که سال هاست مردم با آن رو به رو هستند.

یک میلیارد اعتبار برای ساخت خانه بهداشت نیاز است
اکبر پاینده، بخشدار بخش تلنگ در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: روستای گتیوان از روستا‌های جدید که نیاز به حداقل یک میلیارد اعتبار برای ساخت خانه بهداشت در این منطقه است.

وی افزود: از شورا خواسته‌ایم فعلا برای استقرار خانه بهداشت یک اتاق در نظر گرفته شود و از طریق خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر پیگیر ساختمان برای احداث خانه بهداشت هستیم.

بخشدار بخش تلنگ گفت: خیرین نقش بسیار خوبی در ساخت خانه بهداشت داشته‌اند و هم اکنون دو خانه بهداشت در روستا‌های دک و سنی‌بازار و درمانگاه شارک و پایگاه اورژانس شدیگ، نیز به دست خیرین در حال ساخت است.

ساخت خانه بهداشت گتیوان منوط به تحویل زمین است
فیض‌الرحمن رسولی‌زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ساختمان خانه بهداشت جز ۵۱۲ پروژه‌ای است که سال گذشته بخش اعظم آن کلنگ‌زنی شده که وزارت‌خانه اعتبار آن را ابلاغ کرد اما هنوز در حوزه ساختمانی اقدامی صورت نگرفته و هیچ زمین و موقعیت مکانی برای آن به ما معرفی نشده است.

وی افزود: در هفته سلامت اقداماتی بابت این طرح انجام شده که در این اقدامات بحث دادن زمین به دانشگاه بوده است که دهیار باید یک زمین برای بخشداری مشخص کند و سپس بخشداری نیز نامه‌های اداری و کار‌های روتین آن را مشخص کند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: زمینی که بابت ساختمان خانه بهداشت در نظر گرفته می‌شود نباید جز زمین‌های دولتی و ملی باشد و باید اهدایی بوده و شرایط خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۸ که حوزه بهداشت به جنوب استان ابلاغ شده دانشگاه علوم پزشکی بسیاری از تجهیزات دارویی و امکانات را فراهم کرده و به حوزه جنوب به عنوان یک نقطه‌ای که به‌توان از آن محرومیت زدایی کرد نگاه کرده است.

رسولی‌زاده اذعان کرد: از بخشداری تلنگ خواستاریم که یک زمین جهت ایجاد ساختمان بهداشت در اختیار دانشگاه قرار داده و کد برای آن تعریف کند.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcipzaz3t1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما