تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۳۳
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مکتب امام راحل (ره) همان ایثار و از خود گذشتگی، جهاد و ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) بود که نمونه عملی آن را در جنگ هشت ساله دفاع مقدس شاهد بودیم.
مکتب امام خمینی (ره) ادامه دهنده مکتب امام حسین (ع) بود
رحیم بخش درازهی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: مردم سالاری دینی عنوانی که جمهوری اسلامی ایران به خود گرفت برای اولین بار در تاریخ ایران از سوی حضرت امام مطرح شد و معنای تعیین سرنوشت خویش از سوی مردم که در اصل ۶ قانون اساسی تجلی یافته است را مشخص کرد.

وی با توجه به اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی بین‌المللی بود عنوان کرد: شخصیت و مکتب امام محدود به ایران نبود مکتب امام با قیام ۱۵ خرداد شروع و منجر به انقلاب ۵۷ شد که موجب بیداری امت اسلام و مستضعف جهان شد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از مکتب امام راحل در جهان اسلام این پیام گرفته شد که مسلمانان بر اساس آموزه‌های اسلام در مقابل کفر، ظلم و ستم با الگو‌برداری از امام راحل ره قرار بگیرند در مقابل طاغوت و طاغوتیان قیام کنند.

وی اذعان کرد: شخصیت امام موجب بیداری مسلمانان در جهان شد امام آمده بود برای جهان انقلاب کند و در وصیت نامه سیاسی الهی خود مطرح کرده است حرکت اسلامی که در ایران آغاز شده بود اختصاص به ملت عظیم الشان ایران ندارد بلکه توصیه به جمیع ملل اسلامی و مظلومان جهان از هر ملت و امت است.

درازهی تشکیل مکتب امام(ره) را تاسی و الگو‌برداری از امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: روح ایثار از خودگذشتگی مکتب امام (ره) این پیام را به ما رساند که می‌توانیم بدون هیچگونه امکاناتی همانطور که هشت سال دفاع مقدس‌ایستادگی کردیم؛ می‌توانیم تمام برنامه‌ها و امور را پیش ببریم و در پیشرفت ایران اسلامی هیچ مانعی برای این حرکت عظیم وجود ندارد چرا که ما فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را داریم، همچنین جهاد که به نوعی ایثار است جهت پیشرفت برنامه‌های راهبردی کشور و به خوبی عملی شده است.

وی یادآور شد: ما امروزه در زمینه پهپاد‌ها و مباحث نظامی شاهد پیشرفت خوبی هستیم موشک‌های نقطه زن ایرانی مقام اول را در دنیا دارند و همچنین در بحث تولید پهپاد‌ها که همه این‌ها برگرفته از مکتب ایثار و جهاد است که جوانان و مردم ایران اسلامی توانستند بدست بیاورند.

کارشناس سیاسی افزود: همچنین در زمینه سیاسی نظام سیاسی جمهوری اسلامی با‌ایستادگی در مقابل استکبار جهانی الگویی شد برای جهانیان که در مقابل استکبار و کشور‌های ابر قدرت و ظالم خود نمایی کنند.

وی هدف از قیام ۱۵ خرداد را تشکیل حکومت اسلامی در ایران می‌داند و عنوان کرد: هدف اصلی قیام ۱۵ خرداد مبارزه با طاغوت و طاغوتیان بود و از دلایل این اقدام مخالفت با تصویب انجمنهای ایالتی و ولایتی، مخالفت با کاپتیلاسیون، مخالفت با همه پرسی اصول ۶‌گانه و سخنرانی امام راحل (ره) در مدرسه فیضیه و دستگیری‌ایشان بود که این اقدامات منجر به قیام خونین ۱۵ خرداد با تعداد ۱۴۷ شهید بود.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcay6n6w49ni61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما