تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

هزار هکتار به سطح موزستان‌های سیستان و بلوچستان افزوده شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی سال‌های اخیر به‌منظور خودکفایی در تولید موز یک هزار هکتار به سطح موزستان‌های استان افزوده شده است.
هزار هکتار به سطح موزستان‌های سیستان و بلوچستان افزوده شد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمدرضا سید حسینی بیان کرد: به‌منظور خودکفایی کشور در موز در قالب سند توسعه احداث ۱۷ هزار هکتار موزستان در سیستان و بلوچستان در دستور کار این سازمان قرار گرفته که تاکنون یک هزار هکتار آن محقق شده و بقیه طرح، نیازمند تأمین اعتبار است.

وی افزود: بر اساس این سند قرار است با توسعه موزستان‌ها در سیستان و بلوچستان تولیدات این بخش از ۲۰۰ هزار تن کنونی به ۸۵۰ هزار تن افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه اذعان کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خودکرده است.

وی ادامه داد: دشتیاری، زر آباد، سرباز، کنارک و چابهار به‌ویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

حسینی از تولید بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: حدود ۱۷۰ هزار بهره‌بردار بخش‌های کشاورزی، دامداری و صیادی در این استان، سالانه بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و دامی تولید می‌کنند.

وی افزود: از کل تولیدات بخش کشاورزی ۲ میلیون و ۷۹۴ هزار تن به محصولات زراعی، ۶۹۶ هزار تن محصولات باغی، ۱۶۵ هزار تن دام و طیور، ۲۹۴ هزار تن شیلات و ۱۸۰ هزار تن جنگل و مرتع اختصاص دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین سطح اراضی زراعی و باغی این استان در سال زراعی جاری ۲۴۹ هزار هکتار (حدود ۵۸ درصد اراضی قابل‌کشت) است که از این میزان ۱۴۴ هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و حدود ۱۰۵ هزار هکتار محصولات باغی اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود استمرار خشکسالی و کاهش ۱۸ درصدی سطح زیر کشت محصولات زراعی شاهد افزایش چهاردرصدی تولید محصولات زراعی و افزایش ۱۸ درصدی تولیدات باغی در استان در سال گذشته بودیم.

حسینی تصریح کرد: شاخص‌ترین محصولات زراعی سیستان و بلوچستان شامل محصولات خارج از فصل، نباتات علوفه‌‏ای، غلات و در بخش باغبانی خرما، میوه‌های گرمسیری، نیمه‌گرمسیری و محصولات گلخانه‌ای است که بازار پسندی بالای داخلی و خارجی دارد.

وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی هست، باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه‌گذار در استان است.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcdkf0fxyt09f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما