کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

زیرسازی ۲۷۵ هزار مترمربع از خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان

13 خرداد 1402 ساعت 10:21

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ هزار مترمربع از خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان زیرسازی شده است.


مصطفی بیک‌مداح در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال ۹۸ تاکنون در ۹ منطقه شامل ۶ محله و سه روستای حاشیه شهر زاهدان شامل: کشاورز ۸، ابوذر، سیستان، زیربخش، آزادی، ۲۴ متری ولایت و روستاهای حاجی‌آباد، دایی آباد و خلیل‌آباد فعالیت عمرانی داشته است.
 
وی با بیان اینکه مجموع اقدامات بنیاد مسکن استان، چهره زندگی در پهنه شمالی زاهدان را دگرگون کرده است، افزود: اجرای سه فاز ساماندهی در حاشیه شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن مجموعاً برای ۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر طرح تفکیکی تهیه شده و تا کنون ۱۶۸ کیلومتر از خیابان‌های حاشیه شهر تعریض، لایروبی، تسطیح زیرسازی و نهایتاً آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: افزون بر این، تاکنون ۷۴ هزار مترمربع از آسفالت قدیمی و آسیب‌دیده در این مناطق توسط ماشین‌آلات عمرانی جمع‌آوری و ۶۳ هزار مترمکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع‌آوری‌ شده است.
 
بیک‌مداح ادامه داد: ساکنین این مناطق و حافظه شهری زاهدان به یاد دارد که مسیل سیستان و مسیل ابوذر از نقاط به‌شدت آلوده و غیر قابل تردد زاهدان بودند و امکان حضور و زندگی در این مناطق بدون ماسک برای افراد غیربومی عملاً غیرممکن بود با همت همکارانمان در بنیاد مسکن، این معضل بزرگ برطرف شد و نمای شهری این مناطق با احداث کانال بتنی تعریض خیابان، آسفالت جدول‌گذاری‌ها و پیاده‌روسازی‌هایی که صورت‌گرفته، شان و کرامت انسانی را به ساکنین این مناطق بازگردانده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از رقم اعتبار موافقت شده در طرح ساماندهی زاهدان به بنیاد مسکن تخصیص‌یافته و تخصیص باقیمانده اعتبار به تکمیل و توسعه فعالیت‌های عمرانی در حاشیه شهر و آینده این کلان‌شهر استان کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 161153

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/161153/زیرسازی-۲۷۵-هزار-مترمربع-خیابان-های-حاشیه-شهر-زاهدان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir