ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> زیرسازی ۲۷۵ هزار مترمربع از خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

زیرسازی ۲۷۵ هزار مترمربع از خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۲۷۵ هزار مترمربع از خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان زیرسازی شده است.
زیرسازی ۲۷۵ هزار مترمربع از خیابان‌های حاشیه شهر زاهدان
مصطفی بیک‌مداح در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از سال ۹۸ تاکنون در ۹ منطقه شامل ۶ محله و سه روستای حاشیه شهر زاهدان شامل: کشاورز ۸، ابوذر، سیستان، زیربخش، آزادی، ۲۴ متری ولایت و روستاهای حاجی‌آباد، دایی آباد و خلیل‌آباد فعالیت عمرانی داشته است.
 
وی با بیان اینکه مجموع اقدامات بنیاد مسکن استان، چهره زندگی در پهنه شمالی زاهدان را دگرگون کرده است، افزود: اجرای سه فاز ساماندهی در حاشیه شهر زاهدان توسط بنیاد مسکن مجموعاً برای ۷۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر طرح تفکیکی تهیه شده و تا کنون ۱۶۸ کیلومتر از خیابان‌های حاشیه شهر تعریض، لایروبی، تسطیح زیرسازی و نهایتاً آسفالت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: افزون بر این، تاکنون ۷۴ هزار مترمربع از آسفالت قدیمی و آسیب‌دیده در این مناطق توسط ماشین‌آلات عمرانی جمع‌آوری و ۶۳ هزار مترمکعب نخاله ساختمانی و عمرانی از این مناطق جمع‌آوری‌ شده است.
 
بیک‌مداح ادامه داد: ساکنین این مناطق و حافظه شهری زاهدان به یاد دارد که مسیل سیستان و مسیل ابوذر از نقاط به‌شدت آلوده و غیر قابل تردد زاهدان بودند و امکان حضور و زندگی در این مناطق بدون ماسک برای افراد غیربومی عملاً غیرممکن بود با همت همکارانمان در بنیاد مسکن، این معضل بزرگ برطرف شد و نمای شهری این مناطق با احداث کانال بتنی تعریض خیابان، آسفالت جدول‌گذاری‌ها و پیاده‌روسازی‌هایی که صورت‌گرفته، شان و کرامت انسانی را به ساکنین این مناطق بازگردانده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از رقم اعتبار موافقت شده در طرح ساماندهی زاهدان به بنیاد مسکن تخصیص‌یافته و تخصیص باقیمانده اعتبار به تکمیل و توسعه فعالیت‌های عمرانی در حاشیه شهر و آینده این کلان‌شهر استان کمک خواهد کرد.

انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcenz8zxjh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما