تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۷
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان وبلوچستان خبر داد:

آزادسازی ۱۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی زاهدان از دست زمین‌خواران

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای مقابله با زمین‌خواری، ۱۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی در مناطق شهرستان زاهدان در سه هفته اخیر رفع تصرف و آزادسازی شد.
آزادسازی ۱۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی زاهدان از دست زمین‌خواران
به گزازش پایگاه خبری عصرهامون، حسینعلی کریمی بیان کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و همکاری و نظارت دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان، با انجام بیش از ۱۰ مأموریت در زاهدان طی این مدت اراضی مذکور از تصرف اشخاص سودجو خارج شد.
 
 وی با قدردانی از تعامل سازنده سازمان جهاد کشاورزی استان، افزود: زمین‌خواران در سنوات گذشته در اراضی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی زاهدان اقدام به تصرف اراضی به‌صورت احداث خاکریز و چهاردیواری کرده بودند که با پیگیری این اداره کل اراضی مذکور به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و به حال اولیه بازگردانده شد.
 
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین با تقدیر از تعامل و همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان اذعان کرد: با سودجویانی که قصد تعدی و دست‌اندازی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند، با قاطعیت برخورد و برای تحقق این امر مهم از همه توان اجرایی و قانونی خود استفاده می‌کنیم.
 
 وی با اعلام شماره‌تلفن ۱۶۵۶ به‌صورت شبانه‌روزی جهت گزارش هرگونه تصرف اراضی در استان، گفت: هم استانی‌ها با مشاهده هر گونه تخلف و تصرف اراضی می‌توانند با شماره ذکر شده تماس گرفته و یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان را برای حفاظت از اراضی ملی و دولتی یاری کنند.
 
کریمی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعیه‌های متعدد صادر شده توسط این اداره کل، اشخاصی که قصد خرید ملک در هر نقطه از شهرهای استان را دارند، ابتدا استعلام لازم از اداره کل راه و شهرسازی در مرکز استان و ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مختلف به عمل آوردند تا در دام اشخاص سودجو گرفتار نشوند، چرا که هرگونه خرید، فروش، انعقاد قرارداد و تغییر شکل زمین‌های ملی و دولتی جرم محسوب شده و پیگرد قضایی دارد.
 
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان از اجرای طرح تشدید حفاظت از اراضی دولتی سیستان و بلوچستان در تعطیلات پیشرو سالگرد ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی استان عرصه بر متصرفان اراضی ملی استان تنگ شده به‌طوری که نیروهای این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع‌وقمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.

انتهای خبر/ ق
  https://asrehamoon.ir/vdch-znzm23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما