تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۶
امام خمینی (ره) با سلوک علمی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید.
امام راحل به ملت قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشيد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از تفتان ما، جواد جمشیدزهی، تحلیلگر و کارشناس سیاسی در یادداشتی نوشت: چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) یادآور حماسه‌های جاودان ملت غیور ایران اسلامی در عشق به آن رهبر فرزانه و روز ماتم ملت در سوگ جانگداز فراق محبوب خود و وداع با مقتدای خویش است.

امام خمینی(ره) با سلوک علمی و عملی خویش به ما قدرت نقد و جسارت در برابر ستم بخشید؛ جفا‌ها دید اما با ثبات قدم، روشنگری و تبیین راه درست از نادرست، گام در راه امام آزادگان ابا عبدالله الحسین (ع) گذاشت تا رهروانش نه با اکراه که با اختیار، مسیر درست را برگزینند.

شاید اگر بخواهیم فردی چون امام خمینی (ره) را بشناسیم، باید به جنبه‌های گوناگون شخصیتی و سبک و سیره زندگی‌ایشان توجه کنیم. جنبه‌هایی که گاه چنان وجود‌ایشان را احاطه کرده است که نمی‌توان به راحتی از جنبه‌های عرفانی، فقهی، فلسفی، سلوک اجتماعی و خانوادگی گذشت و واضح است که چنین فردی با این ابعاد عمیق شخصیتی، دغدغه‌هایی از جنس خاص خود را داراست.

همانگونه که می‌دانیم انقلاب اسلامی ایران، قبل از آنکه یک انقلاب سیاسی یا جنبش اجتماعی باشد، یک انقلاب فرهنگی و ایدئولوژیک با ابعاد مختلف بوده است؛ لذا بیشترین دغدغه رهبران این انقلاب نیز همین بعد است.

امام خمینی (ره) به‌عنوان اولین رهبر انقلاب اسلامی، مبدع و مبتکر آن نیز، نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ دارد، از این رو، دغدغه‌های فرهنگی امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی دارد.

از قبیل فرهنگ و تمدن، عقب ماندگی فرهنگی و عوامل آن، غرب زدگی، توجه به مراکز فرهنگی و فعالین فرهنگی با این احتساب برای این مقوله کلیدی در جامعه باید فکری اساسی کرد که امام (ره) راه آن را اصلاح مراکز فرهنگی می‌دانند و مسیر اصلاح را نیز رفع وابستگی از شرق و غرب، اصلاح دانشگاه‌ها از عناصر فاسد و پیوند میان حوزه و دانشگاه، توجه ویژه به اصحاب رسانه و هنرمندان و در کل یک انقلاب فرهنگی می‌دانند.

از منظر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، یکی از تهدیدات مهم حوزه فرهنگ، رخنه فرهنگی دشمن است که نیازمند اقدمات پیش دستانه و پیشگیری‌های آگاهانه است و در نتیجه تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی و ملی کشور و پاسداشت آن در برابر نفوذ، رخنه و تأثیر فرهنگ غربی است.

از نگاه امام خمینی (ره) فرهنگ خودی هر جامعه مناسب‌ترین فرهنگ برای رشد و بالندگی آن جامعه است و تلاش در جهت هر چه پر بارتر کردن این فرهنگ موجب استقلال فرهنگی خواهد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcivzaz5t1aqz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما